arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

دخالت بیگانگان بحران‌های‌منطقه را افزایش‌می‌دهد

نماینده ویژه وزارت امور خارجه فنلاند روز سه‌شنبه با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی‌اکبر ولایتی در دیدار لارش بکستروم نماینده ویژه وزارت امور خارجه فنلاند ضمن ابراز خرسندی از سفر این مقام فنلاندی به تهران خاطرنشان کرد: روابط دو کشور رو به گسترش بوده و رایزنی‌های دو طرف می‌تواند نقش مثبتی در حل مسائل بین‌المللی ایفا کند.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: متاسفانه با حمایت برخی کشورهای غربی و همراهی برخی کشورهای منطقه‌ای شاهد گسترش تروریسم و افراط‌گرایی در این منطقه حساس هستیم که تنها راه مقابله با آن قطع هرگونه حمایت از کسانی است که در سال‌های اخیر هر گونه جرم و جنایت را علیه ملت مظلوم انجام می‌دهند و باید با اینگونه پدیده‌ها مبارزه جدی صورت پذیرد.

ولایتی در پایان با تاکید بر اینکه سرنوشت مردم سوریه به دست خودشان است، افزود: هرگونه تصمیم و تعیین سرنوشت برای دولت و مردم منطقه در سوریه و عراق و دیگر کشورهای درگیر با تروریست‌ها باید توسط خود مردم اتخاذ شود و دخالت بیگانگان بر بحران منطقه‌ای خواهد افزود و قطعا برای حل این مسائل راه حل نظامی متصور نیست.

بکستروم: ایران کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه‌ و جهان است

لارش بکستروم با اشاره به جایگاه و اهمیت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری با اهمیت و تاثیرگذار در منطقه و عرصه‌ بین‌المللی است و نقش ایران به‌ویژه در خاورمیانه بسیار قابل توجه است.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه فنلاند در ادامه با اشاره به جایگاه ولایتی و آشنایی وی با وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی درخواست تبادل نظر در این خصوص را کرد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان