arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

کویت هم اتباعش را از لبنان فراخواند

بعداز سعودی ، بحرین و امارات، کویت هم از اتباعش خواست تا خاک لبنان را ترک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفارت کویت در بیروت عصر امروز(چهارشنبه) با صدور بیانیه ای از اتباع کویت مقیم لبنان خواست خاک این کشور را ترک کنند مگر این که در شرایط ضروری باید در لبنان باقی بمانند.

در این بیانیه از اتباع کویت خواسته شده است تا در صورت تردد و رفت و آمد بسیار هوشیار و محتاط باشند و از مکان هایی که این سفارت ناامن خوانده است، اجتناب کنند.

سفارت کویت همچنین از اتباع این کشور خواسته است تا در صورت ضرورت و به اصطلاح برای حفظ امنیت و سلامت خود با این سفارت هماهنگی کنند. 

در این بیانیه آمده است، شرایط سفر برای کویتی هایی که تمایل دارند به لبنان بیایند همان شرایط گذشته است.

رژیم بحرین هم به بهانه « حفظ سلامتی »، شهروندانش را به طور نهائی از سفر به جمهوری لبنان منع کرده است.

وزارت خارجه رژیم بحرین در بیانیه خود همچنین از شهروندان بحرینی که در لبنان اقامت دارند، خواسته است، فورا این کشور را ترک کنند.

امارات متحده عربی هم با هشدار به شهروندانش ، آنان را از سفر به لبنان منع کرده است. 

وزارت خارجه امارات همچنین تعداد اعضای هیات دیپلماتیک خود در لبنان را تا کمترین حد کاهش داده و اعلام کرده که برای اجرای فوری این تصمیم سرگرم هماهنگی با طرف های ذیربط است.

با شکست توطئه های چند روز گذشته رژیم سعودی از جمله تعطیل کردن شعب بانکی سعودی ، توقف به اصطلاح هبه تسلیحاتی به ارتش ونیروهای امنیتی لبنان، وادار کردن «اشرف ریفی» وزیر دادگستری لبنان برای ایجاد فتنه در این کشور، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سعودی از شهروندان سعودی مقیم لبنان خواسته است تا خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، این منبع مسئول از همه شهروندان سعودی به بهانه حفظ سلامتیشان خواسته است تا به لبنان سفر نکنند و سعودی های مقیم هم در صورت ضرورت زیاد در لبنان باقی بمانند و در صورت نیاز با سفارت سعودی در بیروت تماس بگیرند. 

ناظران هشدار داده اند که این تصیمم سعودی ها ممکن است ، چراغ سبزی به گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت آل سعود برای انجام جنایت هایی در لبنان باشد.

این تصمیم جدید سعودی ها در حالی اتخاذ و اعلام شده که همپیمانان آل سعود در چند روز گذشته برای ایجاد فتنه و آشوب در لبنان دست به هر اقدامی زده اما تاکنون موفق نشده اند و حتی دولت لبنان در پایان یک جلسه هفت ساعته بیانیه ای 5 بندی را صادر کرد.

این بیانیه اگر چه با استقبال « سعدالحریری» رئیس جریان المستقبل و یکی از همپیمان سعودی ها واقع شد اما « سمیر جعجع» رئیس حزب « نیروهای لبنانی» آن را مطابق با مطالبه سعودی ها ندانست.

ناظران معتقدند که شکست سیاست های جنگ طلبانه سعودی ها در منطقه و خشم آنها از موفقیت های محور مقاومت در مقابل تروریست های تکفیری مورد حمایت آل سعود ،عامل اصلی ماجراجوئی های جدید سعودی ها در لبنان است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان