arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

کری: تضمینی بر موفقیت آتش بس سوریه وجود ندارد

وزیر خارجه آمریکا با تصریح این که از نظر او هیچ گونه تضمینی برای دوام و موفقیت آتش بس مورد توافق در سوریه وجود ندارد در عین حال گفت که توقف خشونت ها تنها مسیر پایان دادن به بحران سوریه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جان کری در نشست گفت و شنود در مقابل کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: من نمی گویم این روند یقینا به نتیجه خواهد رسید برای آن که نمی دانم چه خواهدشد.

به گزارش «انتخاب»، وی اضافه کرد که در صورت تعلل در یافتن راه حلی برای بحران این کشور و ادامه درگیری ها میان گروه های مختلف شرایط 'بمراتب زشت تر ' خوهد شد و به جایی خواهد رسید که حفظ یکپارچگی سوریه ممکن نخواهد بود.

وزیر خارجه اوباما در واکنش به نگرانی های قانونگذاران آمریکایی نسبت به نیات سیاسی روسیه در رابطه با این بحران و احتمال عدم پایبندی این کشور نسبت به مقررات آتش بس تاکیدکرد که بدون برقراری آتش بس موثر و با دوام به عنوان قدم اول هیچ گونه راه حلی برای این بحران قابل تصور نخواهد بود.

سیاستمداران آمریکایی در پی شکست آتش بس 11فوریه روسیه را متهم کردند که با حمایت از حملات نیروهای دولتی سوریه برای باز پس گرفتن بخش هایی از حلب، آتش بس مورد توافق را نقض کرده است.

جان کری در این نشست تلاش دوباره برای برقراری آتش بس را قدمی ضروری و حیاتی توصیف کرد که به گفته او کمترین فایده آن پیدا شدن فرصت کمک رسانی به میلیون ها نفر از مردم سوریه خواهد بود.

وی در عین حال بر مواضع قبلی دولت آمریکا در قبال بشار اسد رییس جمهوری قانونی سوریه پافشاری و ادعا کرد : تا زمانی که اسد بر سر قدرت هست، راهی برای توقف جنگ وجود نخواهد داشت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: موفقیت آتش بس ، سوریه
نظرات بینندگان