arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

همکاری کشتی‌های ناتو با یونان و ترکیه برای مقابله با موج مهاجرت غیرقانونی

دبیرکل ناتو امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشورهای عضو ناتو جزئیات عملیات ائتلاف نظامی ناتو در دریای اژه را با هدف متوقف کردن سیل آوارگان به اروپا از خاورمیانه هماهنگ کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در این بیانیه گفت: ما در تلاش‌های بین‌المللی برای بستن خطوط مهاجرت غیرقانونی و قاچاق غیرقانونی انسان در دریای اژه همکاری خواهیم کرد. کشتی‌های ناتو اطلاعات را برای گاردهای ساحلی و دیگر مقامات ملی یونان و ترکیه فراهم خواهند کرد.

به گزارش«انتخاب» ، وی افزود: گروه دو پایگاه دریایی ناتو در دریای اژه مستقر شده و اقدامات نظارتی و شناسایی را در این منطقه انجام خواهد داد و با آژانس مرزی اتحادیه اروپا ارتباطش را حفظ خواهد کرد.

استولتنبرگ ادامه داد: وظیفه ناتو بازگرداندن این قایق‌ها نیست. ما اطلاعات مهم را فراهم خواهیم کرد تا گارد ساحلی یونان و ترکیه و همچنین آژانس مرزی اتحادیه اروپا بتواند وظایف خود را بسیار موثرتر و کارآمدتر انجام دهد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: تنها در صورتی که کشتی‌های ائتلاف نظامی ناتو متوجه شوند که شرایط افرادی که از طریق دریا از ترکیه سفر می‌کنند بسیار بد و دشوار است آنها را به ترکیه بازمی‌گردانند.

وی گفت: ناتو فعالیت‌های نظارتی و شناسایی خود در مرز ترکیه سوریه را افزایش می‌دهد تا به آنکارا در مدیریت بحران آوارگان کمک کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان