arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

در آستانه دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مراجع عظام تقلید، با صدور پیام‌های جداگانه ای از مردم برای شرکت در این انتخابات دعوت به عمل آوردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وجه غالب اين پيام ها، دعوت به حضور گسترده در انتخابات و انتخاب کانديداهاي اصلح است.

به گزارش «انتخاب» ، در زیر چکیده برخی از این پیام‌ها را بخوانید:


چکیده سخنان

آیت‌الله سید علی خامنه ای

 اگر برخی افراد را هم نمی شناسید نگویید که رأی نمی دهم بلکه باید با افرادی که نسبت به دین، تعهد و بصیرت آنها اطمینان دارید، مشورت کنید. اگر این کار بزرگ درست انجام شود، قطعاً در آن صورت، خداوند یاری خواهد کرد و نتیجه انتخابات هرچه که باشد، به نفع کشور خواهد بود. 

آیت‌الله اسدلله بیات زنجانی

 مشارکت همگانی ایرانیان، تأکید بر همگانی بودن حق انتخاب کردن و انتخاب شدن است.تأکید بر این حق، برخاسته از حقانیتِ بخشی از مطالبات و مواضع اصلاح‌طلبانه و اصلاح‌خواهانه‌ای است که در این سال‌ها گفته و تکرار شده است.
آیت‌الله عبدلله جوادی آملی

 همه در انتخابات شرکت کنند و فردی را به خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بفرستند که هر از لحاظ پاک باشد و بتواند پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش برساند.

آیت‌الله جعفر سبحانی

 امیدوارم مردم ایران در انتخابات شرکت و بدون توجه به هیاهوها، دقت کنند و افراد واجد این شرایط و کسانی را که به هیچ شکل از اسلام و قانون تجاوز نمیکنند، برگزینند.

آیت‌الله شبیری زنجانی

 امیدوارم تا انتخابات آینده موجب تقویت وحدت و انسجام داخلی شود.

آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی

 به مردم شریف و انقلابی ایران توصیه اکیدا می‌کنم با صلابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور چشمگیر داشته تا مهر باطلی همچون ادوار گذشته بر آمال و آرزوهای بدخواهان نظام دینی و مردم سالار و دشمنان خارجی زده باشید.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

 شرکت مردم در انتخابات میزان علاقه مندی آنها را به نظام و کشور نشان خواهد داد. اگر کسانی هم از برخی نهادها دلخور باشند و دلخوری آن ها شاید به جا باشد در عین حال نباید با انتخابات قهر کنند، حساب ها از هم جداست.

آیت‌الله حسین نوری همدانی

 مشارکت در انتخابات همانند نماز و روزه واجب است چون مربوط به عظمت نظام اسلامی است.

 
نظرات بینندگان