arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

سیم‌کارت، جایگزین دفترچه بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا چند ماه آینده سیم کارت‌های سلامت هوشمند جایگزین دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان می‌شوند و مشکل تمدید دفترچه‌های بیمه برطرف خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وی افزود: سیم کارت‌های جایگزین دفترچه‌های درمانی، در داخل موبایل و کارت‌های مخصوص قرار می‌گیرند و همه اطلاعات بیمار در آن ثبت می‌شوند و در اختیار بیماران و پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد.

به گزارش «انتخاب» ، محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: با استفاده از این سیم‌کارت‌های سلامت هوشمند، اتصال به سامانه سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور تجویز و دریافت دارو انجام می‌شود و سپس دارو در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از فن‌آوری اطلاعات در همه حوزه‌های فعالیت سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارت هوشمند سلامت یکی از طرح‌های مهم سازمان تأمین اجتماعی در نهضت استفاده از فن‌آوری اطلاعات است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی چهار محال و بختیاری تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی شدن پرونده‌های درمانی به سرعت در حال اجراست و شرکت خدمات ماشینی تأمین اجتماعی همه اقدامات را برای بهره‌برداری از الکترونیکی شدن درمان در تأمین اجتماعی انجام داده است.

وی هدف از اجرای این طرح را صرفه‌جویی در وقت، ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف و تحقق دولت الکترونیک و کاهش مراجعات افراد، عنوان کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: تا چند ماه آینده سیم کارت‌های سلامت هوشمند جایگزین دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان خواهند شد و مشکل تمدید دفترچه‌های بیمه برطرف خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان