arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

فردا کلیه ادارات ثبت‌احوال خدمات ارائه خواهند‌کرد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در این دوره از انتخابات تخلفات گسترده تبلیغاتی شاهد نبودیم و امیدواریم نامزدها از هر گونه پیش داوری در نتایج انتخابات نیز بپرهیزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در استانداری تهران برگزار شد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا متکی به رای مردم و ایمان و اعتقاد اکثریت جامعه به دین اسلام بنا شده بود، هم جمهوریت و هم اسلامیت آن اقتضا می کند که نسبت به افکار عمومی جامعه پاسخگو باشد.

به گزارش«انتخاب» ، وی با بیان اینکه انتخابات قدم مهمی در جهت حفظ ثبات و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران است عنوان کرد: مجلس خبرگان به صیانت از مهم ترین رکن انقلاب و جایگاه رهبری می پردازد و مجلس شورای اسلامی نیز نظارت، وضع تدوین و اصلاح قوانین کشور را برعهده دارد.

چاوشی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از غبار آلوده شده فضای انتخاباتی در کشور جلوگیری کنیم تاکید کرد: لازمه صیانت از نظام پایبندی به اصول اخلاقی و پرهیز از افترا و تهمت به رقبای سیاسی است و ما باید بدانیم اگر رقیب وجود نداشته باشد پیروزی در انتخابات بی معنا خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشی وزارت کشور بر پایه اعتماد سازی بنا شده اظهار داشت: از همه داوطلبان انتخاباتی درخواست می کنیم اجازه ندهند مبانی اخلاقی و اعتقادی آنها به پای حرف های نسنجیده  برخی ها از بین بروند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان تهران جز چند مورد بد اخلاقی تخلفات گسترده تبلیغاتی را شاهد نبودیم اظهار داشت: از کاندیدای محترم می خواهیم از هر گونه پیش  داوری نسبت به نتیجه انتخابات بپرهیزند.

چاوشی با بیان اینکه تاخیرها در اعلام نتایج انتخابات تهران در این دوره طبیعی خواهد بود عنوان کرد: ما بعد از انتخابات در فضای سیاسی و اجتماعی کشور نیازمند آرامش هستیم و باید این را بدانیم که مکانیزم انتخابات در کشور ما به گونه ای نیست که بتوان شبهات آنچنانی بر آن وارد کرد.

چاوشی ادامه داد: در هر شعبه اخذ رای تهران 19 نفر از افراد مختلف که قالبا همدیگر را نمی شناسند چیدمان شده اند.

وی با بیان اینکه در کل استان تهران 6هزار 138 شعبه و در شهر تهران 4هزار 641  شعبه اخذ رای تدارک دیده شده است عنوان کرد: در کل استان تهران برای اقلیت های مذهبی 13 شعبه اخذ رای تدارک دیده ایم.

چاوشی با بیان اینکه 5 هزار 697 شعبه ثابت و 441 شعبه سیار در استان تهران فعال خواهند بود گفت: فردا کلیه ادارات ثبت احوال در استان باز خواهند بود و ارائه خدمات خواهند داشت. 

وی در پایان با بیان اینکه در استان تهران 18 میلیون 450 هزار تعرفه برای دو انتخابات مجلس خبرگان و و مجلس شورای اسلامی توزیع شده است گفت: تعداد رای اولی های استان تهران در انتخابات هفتم اسفند 399 هزار 972 خواهد بود.

منبع: میزان
نظرات بینندگان