arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

اسلام آباد تحریم بانکهای ایرانی را لغو کرد

یک مقام ارشد بانکی پاکستان اعلام کرد: بانک مرکزی پاکستان بعد از گذشت ۴ سال، تحریم بانکهای ایرانی را لغو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یکی از مقامات ارشد بانکی پاکستان گفت: بانک پاکستان بعد از گذشت ۴ سال تحریم علیه بانکهای ایرانی را لغو کرد. با لغو شدن این تحریم  «ال سی» (اعتبار نامه بانکی) برای تجارت با ایران به راحتی باز می شود.

به گزارش انتخاب ، وی در ادامه افزود: بعد از اعمال تحریم بانکی علیه ایران و فشار قدرتهای جهانی، حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان تا میزان زیادی کاهش یافته بود و تمام مبادلات تجاری دو کشور از طریق دبی انجام می شد.

«سراج الدین قاسم تیلی» رئیس سابق یکی از اتاق های بازرگانی در کراچی گفت: بعد از لغو شدن این تحریم توسط بانک مرکزی پاکستان هیچگونه مانعی در راه روابط تجاری ایران و پاکستان وجود نخواهد داشت. روابط تجاری دو کشور بیش از پیش رونق می یابد و حجم مبادلات تجاری نیز به میلیاردها دلار خواهد رسید.

لازم به ذکر است دو روز پیش سخنگوی بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد: با توجه به اینکه دولت اسلام آباد تحریمهای اتخاذ شده علیه ایران را لغو کرده است، شرکتها و سازمانهای ایران و پاکستان می توانند به راحتی با هم مبادلات تجاری داشته باشند و به بانکهای پاکستانی اجازه داده می شود با بانکهای ایرانی مبادلات پولی را به آسانی انجام دهند.

وی در ادامه افزوده است: بعد از صدور احکام مربوطه، بانکهای پاکستانی اجازه خواهند یافت در نقل و انتقال پول با بانکهای ایرانی همکاری داشته باشند و تجار دو کشور به آسانی بتوانند مبادلات پولی و ارزی خود را از طریق بانکهای دو کشور به آسانی انجام دهند.

منبع: مهر
برچسب ها: اسلام آباد ، تحریم ، بانک
نظرات بینندگان