arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

رقیب مشهور اوباما در انتخابات

وی در انتخابات میان دوره ای 1994 از سردمداران انقلاب جمهوری خواهان بود و با طرح وعده هایی معروف به قرارداد با امریکا حزبش را در کنگره به قدرت رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پیشین مجلس نمایندگان امریکا بزودی تصمیم خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام خواهد کرد.

به گزارش انتخاب؛ نیوت گینگریچ از حزب جمهوری خواه امریکا امروز تصمیم خود را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 در این کشور اعلام می کند.

گینگریچ که قبلا رئیس مجلس نمایندگان امریکا بوده است خبر نامزدی اش را از طریق پایگاه های اینترنتی توئیتر و فیس بوک اعلام خواهد کرد و روز جمعه نیز در گردهمایی اعضای حزب جمهوری خواه ایالت جورجیا سخنرانی خواهد داشت.

گینگریچ همچنین به عنوان بخشی از برنامه تبلیغاتی خود چهارشنبه شب با شان هَنیتی مجری شبکه فاکس نیوز مصاحبه می کند و روز شنبه نیز در دانشگاه اورکای ایالت الینوی که برجسته ترین فارغ التحصیل ان رونالد ریگان رئیس جمهور پیشین امریکا است، سخنرانی خواهد کرد. گینگریچ، شصت و هفت ساله یکی از محافظه کاران سیاسی امریکا است که به علت مناقشه بر سر بودجه با بیل کلینتون در دوره ریاستش در مجلس نمایندگان امریکا شهرت دارد.

نظرسنجی رویترز و ایپسوس در ماه مارس نیز نشان داد که گینگریچ نزد سی و هشت درصد از رای دهندگان امریکایی محبوبیت دارد اما سی و هشت درصد نیز با ریاست جمهوری او مخالفند.

وی در انتخابات میان دوره ای 1994 از سردمداران انقلاب جمهوری خواهان بود و با طرح وعده هایی معروف به قرارداد با امریکا حزبش را در کنگره به قدرت رساند.

او همچنین چهار سال رئیس مجلس نمایندگان امریکا بود و در این دوره حوادثی را مانند تعطیلی موقت بخشی از دولت، مصالحه با دموکرات ها بر سر بودجه و پیگیری طرح استیضاح بیل کلینتون به علت رابطه غیر اخلاقی او با یکی از کارکنان زن در کاخ سفید تجربه کرد
نظرات بینندگان