arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

هیات رسانه ای سوریه از ستاد انتخابات فرمانداری تهران دیدن کرد

هیات رسانه ای و مسئولان تبلیغات انتخابات جمهوری عربی سوریه روز جمعه همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ستاد انتخابات فرمانداری تهران دیدن کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 این هیات به ریاست دکتر علی الاحمد مشاور سیاسی وزیر تبلیغات و رسانه های سوریه با حضور در فرمانداری تهران از نزدیک با روند فعالیت های ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری دراین شهرستان آشنا شدند.

اعضای این هیات رسانه ای همچنین در دیدار با علی اصغر ناصر بخت معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران و رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران، در جریان برگزاری انتخابات قرار گرفتند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه(هفتم اسفندماه) به طور همزمان برگزار می شود. 

تعداد شش هزار و 138 صندوق رای در استان تهران پیش بینی شده که از این تعداد چهار هزار و 641 صندوق برای حوزه انتخابیه تهران و بقیه برای دیگر شهرستان های استان (پنج حوزه انتخابیه) است.

براساس اعلام استانداری تهران هشت میلیون و 475 هزار و 77 نفر در استان تهران واجد شرایط رأی دادن هستند که شش میلیون و 571 هزار و 574 نفر از آنان در شهر تهران زندگی می کنند. 

استان تهران در مجموع 35 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارد. 

این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. 

استان تهران 16 نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان