arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

ذوالفقاری: پیش‌بینی می‌کنم در انتخابات مشکل امنیتی خاصی به وجود نیاید

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور پیش‌بینی کرد که در انتخابات مشکل امنیتی خاصی به وجود نیاید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین ذوالفقاری در ستاد انتخاباتی وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با کمک مردم و به خصوص طرفداران کاندیداها و خود کاندیداها مشکل امنیتی خاصی در انتخابات نخواهیم داشت. ما تلاش خود را روی این گذاشتیم کسانی که احیانا قصدی داشتند تا ایجاد ناامنی کنند به خصوص معاندین را کنترل کنیم که در زمینه انتخابات به حمدالله توفیق زیادی حاصل شده است.

وی هم‌چنین تاکید کرد: به تمام استان‌ها ابلاغ کرده ایم به هیچ وجه هیچ نامزد و گروهی حق اعلام پیروزی در انتخابات را قبل از اعلام مراجع رسمی ندارد و اگر کاندیدایی این مسأله را رعایت نکند قطعا مسئولیت هرگونه عواقب آن متوجه او خواهد بود.

ذوالفقاری با اشاره به رصد لحظه‌ای انتخابات بیان کرد: هیچ موردی که از مشکل امنیتی حکایت کند نداشتیم در استان های درگیر به خصوص سیستان و بلوچستان وضعیت بسیار عالی داریم و دراستان هایی مثل کردستان و ‌آذربایجان غربی حتی تا نقاط صفر مرزی شرایط بسیار امنی وجود دارد و مشکلی برای برقراری امنیت نداریم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور هم‌چنین خاطرنشان کرد: تمامی نیروها در آمادگی کامل هستند و بالگردهایی که قرار بود در اختیار استان‌ها قرار بگیرد با کمک و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح به موقع در محل ماموریتشان آماده شدند. نیروی انتظامی نیز در سطح گسترده ای با قرارگاه هایی که در مرکز استان و شهرستان ها تشکیل داده با همکاری همه جانبه سپاه ،‌بسیج و وزارت اطلاعات کار را دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی عنوان کرد: در چند روز گذشته موارد عامی داشتیم که برخی گفته بودند ما پیروز انتخابات هستیم که البته احضار شدند و به آن‌ها تذکر داده شد. پاسخ آن‌ها این بوده که منظورمان این بوده که وقتی وضعیت اجتماعی را می بینیم اقبال نسبت به ما زیادتر است. ما هم گفتیم حق ندارید این مطلب را بیان کنید.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پایان تصریح کرد: کاندیداها و جریان های گروه‌ها به هیچ وجه پیش از مراجع رسمی نباید اعلام کنند که ما پیروز انتخابات هستیم . بعضی ها نیز اعلام کرده بودند که از رای‌تان عکس بگیرید و در فضای مجازی قرار بدهید که نسبت به این مسأله نیز تذکر داده و جلوی آن کار گرفته شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان