arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

مصباحی مقدم: در همه انتخابات گذشته گفته‎ام که هرکس بنویسد «مصباح»، آن رای مال من است

اگر چه امروز نامه آیت الله مصباح یزدی به وزارت کشور و شورای نگهبان خبرساز شد اما حجت الاسلام مصباحی مقدم از قبل این موضوع را پیش بینی کرده و در این باره به استانداری نامه نوشته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو نفر از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبري که از قضا هر دو در یک لیست انتخاباتی حاضر هستند، در نامه های جداگانه ای به وزارت کشور، اعلام کرده اند که شهرت آن ها "مصباح" است و آرایی با این عنوان باید به نام آنها خوانده شود.
 
در حالي امروز ارسال نامه آیت الله مصباح یزدی در این رابطه بازتاب زیادی داشت، که حجت الاسلام مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرآنلاین هم از ارسال نامه اش در روزهاي پیش از این، خبر داده و گفت: من از قبل وظیفه خودم در اینباره را انجام داده و به استانداری و فرمانداری تهران نامه نوشتم و این مسئله را که شهرت بنده "مصباح" و همینطور "مقدم" است را اعلام کردم. این موضوع مربوط به این انتخابات هم نیست. بنده این نامه را در دوره قبلی خبرگان، دوره قبلی و فعلی مجلس و انتخابات میان دوره ای خبرگان مشهد هم نوشته بودم. چون نام مصباح را برای من می نویسند، اگر من اعلام نکنم، آن را به نام من نمی خوانند. گاهی حتی نام «مقدم« را برای من می نویسند، اگر این را هم اعلام نکرده باشم باز هم آن را برای من نمی خوانند. گاهی دو نام مصباح را در یک لیست می آورند که معلوم شود به دو «مصباح» رای داده اند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه عجیب است که چرا این موضوع در این دوره واکنش برانگیز شده است، ادامه داد: من همیشه در دوره های انتخابات این نامه را نوشته ام و به وظیفه قانونی ام عمل کرده ام. وزارت کشور هم باید به وظیفه قانونی اش در اینباره عمل کند. البته درباره اینکه وزارت کشور قرار است چه اقدامی انجام دهد هنوز چیزی به من اعلام نشده است.

گفتني است دفتر آیت الله مصباح پس از آنکه در بنر نصب شده از سوي فرماندراي تهران در شعب اخذ راي، در مقابل نام حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، شهرت وي را به عنوان «مصباح» و «مصباحي مقدم» نوشت، نامه ای به وزارت کشور و شورای نگهبان نوشته و طی ان اعلام کرده است: آرایی که به نام "مصباح" نوشته شده، باید به نام مصباح یزدی شمرده شوند. در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به اینکه آیت الله مصباح یزدی به عنوان "مصباح" مشهور هستند و فرد دیگری از کاندیداهای حاضر در انتخابات خبرگان استان تهران به این اسم در جامعه شهره نبوده و مورد خطاب قرار نمی گیرد، قطعا آراء با عنوان "مصباح" متعلق به آیت الله مصباح یزدی بوده است و لازم است وزارت کشور در این زمینه اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد؛ این درحالی است که موضوع از طریق شورای نگهبان به عنوان ناظر بر اجرای بدون تخلف انتخابات نیز پیگیری خواهد شد.

در همين حال، محمدعلي مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور نیز درباره این دو نامه گفت: علاوه بر نامه امروز دفتر آیت الله مصباح یزدی، روز گذشته هم حجت الاسلام مصباحی مقدم مشابه این نامه را نوشته بود که ما هر دو نامه را به فرمانداری ارجاع داديم تا در اینباره طبق قانون عمل کنند.

با این حال هنوز معلوم نیست که اگر در برگه های رای، یک نام به عنوان "مصباح" نوشته شود، قرار است به نام کدام کاندیدا خوانده شود.
نظرات بینندگان