arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

آمریکا دومین موشک بالستیک را در کمتر از یک هفته آزمایش کرد

ارتش آمریکا پنج شنبه شب در حالی دومین موشک بالستیک خود را در کمتر از یک هفته آزمایش کرد که قصد داشته قابلیت تسلیحات اتمی خود را در شرایطی که تنش‌های راهبردی با روسیه و کره شمالی افزایش یافته، نشان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که تنش های راهبردی بین آمریکا با روسیه و کره شمالی به شدت افزایش یافته، ارتش آمریکا یک فروند موشک راهبردی بین قاره ای را از پایگاه نیروی هوایی در کالیفرنیا آزمایش کرده است.

این موشک با سرعت بیش از 15 هزار مایل در ساعت توانسته است هدفی را در فاصله 4200 مایلی در جزایر مارشال منهدم کند.

روبرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا که شاهد شلیک این موشک بوده، در این باره تاکید کرد: از ژانویه 2011 میلادی آمریکا تاکنون حداقل 15 آزمایش موشکی انجام داده تا پیامی را به رقبای راهبردی مثل روسیه و چین و کره شمالی بفرستد که واشنگتن یک زرادخانه اتمی موثر دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این نشانه ای است که ما آماده استفاده از تسلیحات هسته ای برای دفاع از کشورمان در صورت لزوم هستیم.

وزارت دفاع آمریکا میلیون ها دلار برای ارتقای شرایط نیروهای هسته ای و سامانه های اتمی خود هزینه کرده است. بودجه دفاعی باراک اوباما که طی ماه جاری ارائه شد، خواستار افزایش 1.8 میلیارد دلاری منابع مالی برای تسلیحات هسته ای شده است.

اوباما در مجموع خواستار بودجه 19 میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های تسلیحات هسته‌ای آمریکا شده است. پیش‌بینی می‌شود زیرساخت تسلیحات هسته‌ای آمریکا تا ده سال آینده بیش از 320 میلیارد دلار هزینه دربر داشته باشد و این رقم تا 30 سال آینده به بیش از هزار میلیارد دلار می‌رسد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان