arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴

استقرار 4000 سرباز آمریکایی در کره جنوبی

در چند هفته گذشته حدود 4000 سرباز آمریکایی از پایگاه "فورت هود" تگزاس به کره جنوبی اعزام شده اند تا در طول مرز دو کره خدمت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در حالی که سیاست گذاران آمریکایی دغدغه چالشهای امنیتی در منطقه را دارند، سربازان این کشور مجبور هستند به دلیل استقرار در کره جنوبی، خود را با چالشهای روزمره در شبه جزیره کره وفق دهند.

نیرویی که زمانی تنها به عنوان یک واحد صلحبان در کره جنوبی مطرح بود که در آن چند صد سرباز در هر ماه به طور چرخشی جابجا می شدند، اکنون تغییر زیادی یافته است و ماه ژوئن گذشته برای نخستین بار یک تیپ کامل از سربازان آماده رزم آمریکایی متشکل از 4000 نیرو در قالب یک واحد در کره جنوبی مستقر شدند.

آمریکا پیش از این نیروهایش را به همین شکل به عراق و افغانستان اعزام کرده است.

سرهنگ اسکات سونسالا، معاون فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی اظهار کرد: مطمئنا مساله مربوط به آمادگی نیروهاست. وی خاطر نشان کرد: تصمیم برای استقرار نیروهایمان در کره جنوبی به این شکل از سوی مقامهای مافوق گرفته شده است اما اجرای آن در راستای تدارک به منظور رزمایشهای ماه آینده میلادی با ارتش کره جنوبی و همین طور چگونگی آموزشها به سربازان آمریکایی است.

سونسالا گفت: اولین کاری که این نیروها به هنگام ورود به کره جنوبی و پیاده شدن از هواپیما انجام دادند تغییر محتوای کوله پشتی خود و پر کردن آن با اقلام رزمی بود. شما در سال یک یا دو بار می‌بینید که نوعی تنش میان کره شمالی و کره جنوبی حادث می شود. در واقع شعار نیروهای ما در اینجا این است: "همین امشب جنگ است".
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان