arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴

دیده بان حقوق بشر سوریه: نقض شایان ذکری در جریان آتش بس صورت نگرفته است

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (شنبه) اعلام کرد که در جریان آتش بس در سوریه نقض گسترده شایان ذکری رخ نداده است. در همین حال، یگان‌های حمایت مردمی کرد امنیت شهر تل ابیض در حومه شمالی رقه را به صورت کامل برقرار کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با اجرایی شدن آتش بس در مناطق جنوب سوریه آرامش نسبی حکم فرما شده است، اما نقض آتش بس در مزارع بیت جن در حومه غربی دمشق رخ داد چرا که جبهه النصره منطقه مقروصه را در حومه قنیطره هدف قرار داد و ارتش سوریه نیز به منابع این حمله پاسخ داد.

در حمص بالاخص در حومه شمالی و در حومه غربی آن هیچ نقضی در آتش بس صورت نگرفته است.

در همین حال رامی عبدالرحمان مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر این مرکز در لندن است در تماسی تلفنی با بی‌بی‌سی اعلام کرد: آرامش در اکثر جبهه‌های نبرد در سوریه حکمفرماست اما این امر سقوط چندین راکت و خمپاره در حومه شمالی حمص و حومه شرقی آن را تکذیب نمی‌کند.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در درگیری‌ها در شهر تل ابیض در حومه رقه سوریه 45 داعشی کشته شده و 20 مسلح کرد نیز جان خود را از دست دادند.

در همین حال، شبکه العهد گزارش داد که یگان‌های حمایت مردمی کرد امنیت شهر تل ابیض در حومه شمالی رقه را به صورت کامل برقرار کردند و این امر پس از آن صورت گرفته است که داعش صبح امروز بخش‌هایی از این شهر را اشغال کرد.

همزمان ارتش سوریه منطقه طیبه در شرق شهر السلمیه در حومه شرقی حماه را پی درگیری‌ها با افراد مسلح داعش تحت کنترل خود درآورد و تجهیزات تروریست‌ها را منهدم کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان