arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

امام: مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان پذیرفت، هیچكس حق ندارد یك كلمه راجع به آن بگوید

امام خمینی(ره) در 7خرداد سال 1360 در سالگرد تشكیل نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان با ایشان مطالب مهمی بیان فرمودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام خمینی(ره) در 7خرداد سال 1360 در سالگرد تشكیل نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان با ایشان مطالب مهمی بیان فرمودند.

به گزارش خبرآنلاین؛ امام در آن سخنان ابتدا به طرح انتقاداتی از برخی مجلسیان كردند و سپس با توجه به حال و هوای سیاسی آن روزو اختلاف انگیزی هایی كه ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور وقت و نزدیكانش عامل آن بودند، مطالبی انتقادی در مورد مسائل سیاسی طرح كردند.

بخشهایی از بیانات بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی را می خوانید:

*مجلس بالاترین مقام است در این مملكت. مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچكس حق ندارد یك كلمه راجع به این بگوید. من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید، بگوید... اما اگر بخواهد فساد كند و به مردم بگوید این شورای نگهبان كذا  و این مجلس كذا، این فساداست و مفسداست و یك همچین  آدمی  تحت تعقیب [به عنوان] مفسد‌فی‌الارض باید قرار بگیرد...

*سر تسلیم به مجلس یعنی سر تسلیم به اسلام... همه توجه داشته باشند به مجرد اینكه مطلبی مخالف رأی یك نفر است نباید بگوید مجلس درست نیست... این خودش درست نیست... باید خودش را اصلاح كند.

*... اگر ملت را می‌خواهید هی نگویید ملت با من است... ملت با اسلام است، نه با من است، نه با شما و نه با دیگری. من اگر یك كلمه‌ای برخلاف اسلام بگویم همین ملت می‌ریزند و من را از بین می‌برند. ملت اسلام را می‌خواهند، ملت شخص را نمی‌خواهد، ملت شخص‌پرست نیست...

*این مردم طرفدار مجلس (هستند) مادامی كه مجلس در طریق  اسلام باشد و ازدولت مادامی كه در طریق اسلام باشد ،از رئیس‌جمهور مادامی كه رئیس‌جمهور در طریق اسلام باشد طرفداری می‌كنند. هر كدام‌تان بلغزید مردم دیگر از شما طرفداری نمی‌كنند.

* من اول سال به آقایان عرض كردم كه این سال خوب است سال اجرای‌ قانون  باشد. باید حدود معلوم  شود.آقای رئیس‌جمهور حدودش در قانون اساسی چه هست، یك قدم آن ور بگذارد من با او مخالفت می‌كنم . اگر همه مردم هم موافق باشند من مخالفت می‌كنم. آقای نخست‌وزیر حدودش چقدر است.از آن حدود نباید خارج شود. یك قدم كنار برود با او هم مخالفت می‌كنم. مجلس حدودش چقدر است، قوه‌قضائیه حدودش چیست...

*نمی‌شود از شما پذیرفت كه ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌كنی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد...

*قانون اساسی را بازكنید و هركس حدود  خودش را تعیین كند. به ملت بگویید كه قانون اساسی مابرای دولت، این را وظیفه كرده  است، برای رئیس‌جمهور این را، برای مجلس این را ،برای ارتش این را... به مردم بگویید وظیفه ما درقانون اساسی كه شما رأی دادید (چنین معین شده)... سر فرود بیاورید به قانون و واقعاً سر فرود بیاورید به اسلام.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
1
متاسفانه برخورد امروز مجلس نسبت به پدیده ی قانون شکنی دولت در نهایت ضعف درتاریخ ایران است و در واقع جایگاه محکمی ندارد .
نظرات بینندگان