arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴

ذوالفقاری: به هلاکت رسیدن دو تروریست در غرب کشور

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه صبح امروز یک تیم تروریستی از مرز غرب کشور (سومار) عبور کرده و قصد عملیات ترویستی داشتند، گفت: خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی آنها به دام افتادند و دو نفر از آن‌ها به هلاکت رسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین ذوالفقاری امشب در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در حال بررسی هویت این دو نفر هستیم و قطعا جزییات نقشه آن‌ها را اعلام می کنیم اما هم اکنون می‌دانیم قصد آن‌ها تروریستی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: با همکاری مردم نامزدها و تلاش همه دست اندرکاران امنیت انتخابات به خوبی تامین شد و ما هیچ حادثه امنیتی در کشور نداشتیم. در چند شهر فقط دیروز تجمعاتی مقابل فرمانداری‌ها انجام شد اما با مدیریت موضوع استفاده از ظرفیت کاندیداها و متنفذین و اقدامات قانونی اجازه ندادیم تنشی ایجاد شود.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اینکه در شبکه های اجتماعی اعلام شد که کاندیداهای پیروز قصد برگزاری جشن دارند افزود: براساس پیگیری‌ها ما مشخص شد که این اعلامیه توسط نامزدها نبوده و آن‌ها تکذیبیه خود را اعلام کردند. اگر کاندیدایی قصد برگزاری جشن داشته باشد در یک مکان مشخص و بسته‌ای باشد و هماهنگی های قبلی انجام شده باشد. امیدواریم این موضوع هم به نظم و قاعده مندی برسد تا شاهد درگیری و تنش نباشیم.

وی در ادامه گفت: در همین رابطه استانداران و فرمانداران کاندیداها را توجیه کردند. ناجا هم موظف است چنانچه افرادی بر خلاف قانون اقدامی انجام دهند با آن‌ها مقابله کنند. نامزدها ابتدا باید هماهنگی لازم را انجام دهند تا عده‌ای از جشن آن‌ها سواستفاده نکرده و به اموال آسیبی نرسد و برای مردم مزاحمت ایجاد نشود. ما قصد برخورد با جشن‌ها را نداریم اما از کاندیداها خواسته‌ایم تا با هماهنگی جشن های خود را انجام دهند.

معاون امنیتی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه ما نگرانی امنیتی نداریم افزود: برخی کاندیداها به مناسبت ایام کاندیداها اطلاع دادند که جشن برگزار نمی‌کردند و برخی هم در مساجد مراسم شکرگذاری برگزار کردند. نامزدهای پیروز باید متوجه باشند که برخی افراد با اغراض خاص از تجمع شادی آنها سواستفاده نکنند.

در ادامه خبرنگاری پرسید آیا برخی اصلاحیه‌های ستاد انتخابات کشور و جابجایی برخی اسامی مشکلی در حوزه‌ها ایجاد نکرده است که ذوالفقاری گفت: مشکل خاصی به وجود نیامده البته بیش از 10 مورد بوده که استانداران به ما گزارش داده‌اند اما با توجه به اقدامات انجام شده و هماهنگی‌ها همه چیز به خیر گذشته است.

ذوالفقاری درباره شایعه ابطال آرا در مشهد و کرج گفت: این ها همه گمانه زنی است و من چیزی از ابطال آرا در کرج نشنیدم. در مشهد هم مشکل دسترسی به سیستم بوده که این مشکل حل شده است.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا تیم تروریستی که امروز کشف شده وابسته به داعش بوده است یا نه گفت: ما قبل از انتخابات در شرق کشور گروه های تروریستی را شناسایی کردیم که آن ها مربوط به شرق کشور بودند.

وی از توضیح بیشتر درباره ماهیت گروه تروریستی که امروز کشف شده خودداری کرد. 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان