arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

یعلون: اسرائیل درباره حضور قوی‌تر ایران در سوریه به شدت نگران است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای ایتالیایی خود از چشم‌انداز حضور قوی‌تر ایران در سوریه ابراز نگرانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد تقویت محور شیعه ممکن است به احیای جبهه ایران از بلندی های جولان منجر شود و اینکه ایران همچنان برای قاچاق سلاح به غزه تلاش می کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: موشه یعلون در دیدار با روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا روز دوشنبه در تل آویو گفت اسرائیل در مورد چشم انداز حضور قوی تر ایران در سوریه به شدت نگران است.

یعلون همچنین از روابط دفاعی اسرائیل و ایتالیا تمجید و به استفاده نیروی هوایی اسرائیل از هواپیمای آموزشی ام 346 ساخت ایتالیا اشاره کرد.

یعلون مدعی شد: اگر چه اسرائیل بسیار دوست دارد جنگ داخلی سوریه که نیم میلیون نفر تلفات و ده میلیون آواره داشته است، به پایان برسد این جنگ همچنان ادامه دارد. این جنگ به طور کامل متوقف نشده است.

این وزیر اسرائیلی خاطر نشان کرد: «اسرائیل در مورد تقویت ایران در سوریه که موجب تقویت محور شیعه به شیوه ای منفی خواهد شد بسیار نگران است. این وضعیت می تواند ایران را تشویق کند به فعال کردن یک جبهه تروریستی علیه ما در بلندی های جولان ادامه دهد. بعلاوه ایران همچنان به سرمایه گذاری پول هایی که از لغو تحریم‌ها بدست آورده است، برای توسعه و دستیابی به سیستم های سلاح های جدید، ایجاد و تقویت گروههای تروریستی وابسته در خاورمیانه ( غرب آسیا، اروپا و امریکا و گسترش تروریسم در سراسر جهان ادامه خواهد داد. ایران تلاش های خود را در مورد انتقال سلاح به نوار غزه از طرق مختلف رها نکرده است و ما همواره شاهد این تلاش ها هستیم.»
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان