arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

اردوغان: حماس حزب است نه گروه تروریستی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی خطاب به مخالفان مقاومت گفت : حماس یک حزب سیاسی است نه یک گروهک تروریستی.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ، هاآرتض نوشت: "رجب طیب اردوغان" که شب گذشته با "چارلی رز" مصاحبه می کرد با بیان این مطلب در ادامه گفت : آشتی انجام شده میان گروه های فتح و حماس یک گام اساسی برای رسیدن به صلح خاورمیانه بود.

نخست وزیر ترکیه در ادامه با اشاره به اقدام مثبت حماس در امضای توافقنامه آشتی گفت : فکر نمی کنم حماس مانعی برای رسیدن به صلح در خاورمیانه باشد. اجازه بدهید یک پیام روشن به شما بدهم و آن اینکه حماس یک سازمان ترویستی نیست بلکه یک حزب سیاسی است. حماس یک گروه مقاومت است که سعی می کند از کشور خود که تحت اشغال قرار دارد دفاع کند.

اردوغان در ادامه افزود: جهان نباید این گروه های مقاومت را با گروه های تروریستی یکی بداند. زیرا حماس از طریق انتخابات به پیروزی رسید و به دنبال آن دولت تشکیل داد. این حزب دارای وزیر و حتی رئیس مجلس است که البته رئیس مجلس آنها هم اکنون در زندان اسرائیل به سر می برد.

اردوغان سپس از چارلی رز سوال کرد : تروریسم کجاست؟ آنها وارد انتخابات شده اند. و بعد از این انتخابات اقداماتی را در جهت تشکیل دولت انجام دادند بنابراین اگر ما این حزب سیاسی را تروریست بنامیم به انتخاب مردم فلسطین بی احترامی کرده ایم.
نظرات بینندگان