arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

مرد «انرژي درماني» غيابي محاكمه شد

مردي كه ادعا مي كند با انرژي خارق العاده اش مي تواند هر بيماري را درمان كند، روز گذشته در دادگاه انقلاب تهران به طور غيابي محاكمه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شرق: مردي كه ادعا مي كند با انرژي خارق العاده اش مي تواند هر بيماري را درمان كند، روز گذشته در دادگاه انقلاب تهران به طور غيابي محاكمه شد.

(م.ع) كه عنوان دكتر را براي خود انتخاب كرده از سال ها قبل به چهره اي مشهور تبديل و نامش مرتب در رسانه ها تكرار شد.(م.ع) ادعا مي كند انرژي خارق العاده اي دارد كه با كمك آن مي تواند همه بيماران را معالجه كند.

 او در سال هاي ابتدايي كارش با كشيدن دست روي سر بيماراني كه علم پزشكي در شفاي آنها عاجز مانده بود به آنان وعده بهبودي مي داد اما پس از مدتي كه آوازه وي در سراسر ايران پيچيد، ادعاي تازه اي را مطرح كرد و گفت حتي صدايش نيز شفابخش است و علاوه بر اين مي تواند از راه دور براي بيماران انرژي ارسال و آنها را درمان كند.

(م.ع) در اين سال ها طرفداران زيادي پيدا كرد و بسياري كه از زندگي دست شسته و قطع اميد كرده بودند به اميد يافتن جاني دوباره سراغ اين مرد رفتند. از سويي (م.ع) كه به تبليغات اهميت زيادي مي دهد براي اثبات حرف هايش با چند نفر از چهره هاي سرشناس و در حالي كه به ظاهر در حال ارسال انرژي براي آنان بود، عكس هاي يادگاري گرفت.

در اين بين هيچ گاه متوليان بهداشت و سلامت جامعه عملكرد (م.ع) را تاييد نكردند و حتي اين ادعاي او كه از دانشگاه كمبريج مدرك دكترا گرفته است، وي را از انواع انتقادها و اتهام ها مصون نگه نداشت.

 در طول اين سال ها (م.ع)چندين بار به دستگاه قضايي معرفي شد اما هرگز مجازات سختي را تحمل نكرد و هر دفعه بعد از آزادي به كارهاي گذشته اش ادامه داد تا اينكه اين بار پرونده اي عليه او تشكيل و به شعبه 26 دادگاه انقلاب به رياست قاضي پيرعباسي ارجاع داده شد. جلسه محاكمه مرد مدعي انرژي درماني روز گذشته در حالي برگزار شد كه خود او ترجيح داد در دادگاه حضور نداشته باشد.

 در ابتداي جلسه رسيدگي به پرونده (م.ع) كه خودش با قرار وثيقه 150 ميليون توماني آزاد است، فراهاني – نماينده دادستان- به طرح كيفرخواست پرداخت. او ضمن عذرخواهي از شاكيان به خاطر طولاني شدن روند تحقيقات، خطاب به دادگاه گفت: «مدرك تحصيلي (م.ع) ديپلم با معدل 5/10 است. در حالي كه او ادعا كرده مدرك دكترا دارد.

ما با استعلام از پليس وزارت علوم و دانشگاه كمبريج به اين نتيجه رسيديم كه ادعاي متهم صحت ندارد و حتي دانشگاه كمبريج اعطاي مدرك دكترا به اين مرد را به شدت تكذيب كرد.

او با توسل به ادعاهاي دروغين از شكات كلاهبرداري كرده و علاوه بر اين به سوءاستفاده از بيماران، ارايه مدرك جعلي، رابطه نامشروع، كسب اموال نامشروع و نشر اكاذيب متهم است.»

 نماينده دادستان درباره دلايل نسبت دادن اين اتهامات به (م.ع) گفت: «معاون حقوقي وزارت بهداشت از اين مرد به اتهام تشويش اذهان عمومي شكايت كرده، ضمن اينكه دكتر پزشكيان-وزير سابق بهداشت-در نامه اي به آيت الله هاشمي شاهرودي –رييس وقت قوه قضاييه-خواستار برخورد با اين متهم شده بود.

ضمن اينكه نظريه كميسيون پزشكي وزارت بهداشت مبني بر اين است كه روش هاي ارايه شده از سوي اين مرد به هيچ وجه نمي تواند موثر باشد.

دكتر شهاب الدين صدر-رييس وقت سازمان نظام پزشكي- نيز اعلام كرده بود ادعاهاي مطرح شده از سوي متهم خلاف واقع است.»

فراهاني ادامه داد: «متهم در جريان تحقيقات حاضر نشد نزد كارشناسان پزشكي قانوني يا وزارت بهداشت ادعايش را ثابت كند. بنابراين من براي او درخواست اشد مجازات را دارم ضمن اينكه چون متهم داراي چند گذرنامه است خواستار توقيف گذرنامه هاي وي و ممنوع الخروج شدنش به مدت 20 سال هستم.»

 پس از نماينده دادستان برخي از شاكيان كه در دادگاه حضور داشتند، به طرح شكايت خود پرداختند. يكي از آنان كه زني تبريزي است، گفت: «من در سال 84 از طريق رسانه ها با (م.ع) آشنا شدم. آن زمان در سر و گردنم تيك هاي عصبي داشتم. به گونه اي كه نمي توانستم در مجلس هاي عمومي شركت كنم. شوهر من مرد بازنشسته اي بود و ما درآمد زيادي نداشتيم اما به اميد مداوا از تبريز به تهران آمدم و به محل كار (م.ع) رفتم. در آنجا حدود 400 تا 500 بيمار حضور داشتند كه برخي از آنها روي برانكارد يا ويلچر بودند.

(م.ع) براي جمعيت مداحي كرد و آواز خواند و گفت اگر كسي با صداي او درمان نشد، حاضر است به صورت خصوصي وي را مداوا كند.

اين مرد 150 هزار تومان از من گرفت و سه دقيقه من را ملاقات كرد. بعد هم گفت به خانه برگردم و هر شب ساعت 10 يك كاسه آب جلوي تلويزيون بگذارم تا او از راه دور مرا درمان كند. (م.ع) گفت اگر مشكلم حل شد، نتيجه كارهاي او است اما اگر اين كارها فايده اي نداشت، معلوم مي شود من انساني گناهكار هستم. مدتي طول كشيد تا مطمئن شدم اين مرد كلاهبردار است.»

 مردي نيز كه از شهرستان فسا به دادگاه آمده بود، گفت: «فرزند من به صورت مادرزاد معلول است و فقط گردن و پلك هايش حركت مي كند.

 من وقتي از طريق رسانه ها با (م.ع) آشنا شدم به تهران آمدم و بابت سه جلسه درمان 10 ميليون تومان به اين مرد پرداخت كردم اما كارهاي او هيچ فايده اي نداشت؛ ضمن اينكه هنگام بازگشت از تهران به فسا تصادف كرديم و هزينه مضاعفي به من تحميل شد.»

مردي ديگر كه از اهالي شيراز است نيز درباره شكايتش از (م.ع) گفت: «دست راست من در يك حادثه از كار افتاد و من در دو جلسه خصوصي 800 هزار تومان به (م.ع)پرداخت كردم و او هر دفعه به مدت يك دقيقه دستش را روي سرم گرفت تا مداوا شوم بعد از آن هم گفت از طريق تلويزيون مرا درمان مي كند.

بنا بر اين گزارش در ادامه دو شاكي ديگر نيز حرف هاي مشابهي را مطرح كردند و سپس قاضي اعلام تنفس كرد. پس از آن وكيل مدافع (م.ع) دفاعياتش را مطرح كرد و ختم جلسه اعلام شد.
    ايسنا نيز ديروز خبر داد راي اين پرونده در مهلت قانوني صادر خواهد شد.
نظرات بینندگان