arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

هیلاری کلینتون: تانك‌ها و گرزها نمي‌تواند چالش‌هاي سوريه را رفع كند

وزير خارجه آمريكا در ديدار با وزير خارجه دانمارك بر اعمال فشار بيشتر آمريكا بر دولت سوريه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير خارجه آمريكا در ديدار با وزير خارجه دانمارك بر اعمال فشار بيشتر آمريكا بر دولت سوريه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي نيويورك‌‌تايمز، "هيلاري كلينتون " وزير خارجه آمريكا در آغاز گفت‌وگوهاي خود با وزير خارجه دانمارك قبل از آنكه نشستي را در "گرينلند " برگزار كنند، در خصوص ناآرامي‌هاي سوريه گفت: رخدادهاي اخير سوريه اين مسئله را روشن كرد كه كشور سوريه نمي‌تواند به حالت قبل خود بازگردد. تانك‌ها و گلوله‌ها و گرزها نمي‌تواند چالش‌هاي سياسي و اقتصادي سوريه را رفع كند.

حدود يك هفته پيش نيز كاخ سفيد پس از دخالتهايش در مسائل داخلي سوريه و حمايت از تلاشهاي تفرقه افكنانه، در بيانيه اي اعلام كرد: درصورتي كه دولت سوريه تغييرات اساسي را در رويكرد خود در قبال معترضين نشان ندهد، تحريم هاي بيشتري را عليه اين كشور وضع مي‌كنيم.

در اين بيانيه آمده است: دولت آمريكا روابط خود با سوريه را بر اساس اقدامات ملموسي كه دولت سوريه انجام مي دهد، تنظيم مي كند و در صورتي كه اين كشور به كشتار معترضين و بازداشت آنها پايان ندهد، ايالات متحده تحريم هاي بيشتري را براي نشان دادن مخالفت خود با دولت سوريه اعمال مي كند.

كلينتون تصريح كرد كه آمريكا اقدامات اضافي را دنبال خواهد كرد تا دولت سوريه بعلت نقض حقوق بشر مسئول شناخته شود.

او اينگونه ادامه داد: شايد برخي گمان كنند كه اين يك نشانه قدرت است اما داشتن چنين رفتاري با مردم خود نمايانگر ضعف چشمگير است.

يكي از مقامات ارشد دولت آمريكا تأكيد كرد كه دولت اوباما در حال بررسي تحريم‌هاي عليه تعداد بيشتري از مقامات سوري از جمله "بشار اسد " رئيس‌جمهوري سوريه است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
خانم کلینتون چطور مسلسل ها و گرزها و شکنجه میتوانند در بحرین حلال مشکلات با شند خجالت هم خوب چیزی است نگاه گزینشی در انقلابات کشورهای عربی برای بیسوادترین ادم ها هم لو رفته
نظرات بینندگان