arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

تمرین توقیف کشتی های کره شمالی توسط نیروی دریایی کره

نیروی دریایی کره جنوبی تمریناتی را آغاز کرده که هدف آن جلوگیری از نقل و انتقال تسلیحات کشتار جمعی توسط کشتی های کره شمالی و توقیف این شناورها در صورت لزوم عنوان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در شرایطی که قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل بر ضد کره شمالی تصویب شده، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن درصدد سختگیری های بیشتر بر کره شمالی در راستای پهلو گرفتن کشتی های کره شمالی در بنادر جهان و همچنین بازرسی بار این کشتی ها هستند.

این تمرینات در پایگاهی در نزدیکی جزیره «جیجو» کره جنوبی و با هدف بازرسی بار کشتی های فرضی کره شمالی برگزار می شود.

نیروی دریایی کره جنوبی با اشاره به آغاز این رزمایش از روز گذشته - چهارشنبه - اعلام کرده است که اجازه عبور کشتی های کره شمالی دارای سلاح های کشتار جمعی را از گذرگاه های آبی این کشور نمی دهد.

کره جنوبی ماه گذشته میلادی از ایجاد یک پایگاه دریایی در اطراف جزیره «جیجو» که یک منطقه گردشگری است، خبر داد و این اولین بار پس از آن زمان است که نظامیان نیروی دریایی این کشور در این منطقه تمرینات رزمی برگزار می کنند.

کره در این تمرینات از پیشرفته ترین تجهیزات نیروی دریایی از جمله کشتی های 7 هزار تنی مجهز به رادار «آجیس» و همچنین کشتی های مجهز به موشک های هدایت شونده، بالگرد ضد زیردریایی «لینکس»، یک زیردریایی و یک هواپیمای گشتی «پی ـ 3» استفاده می کند.

خبرگزاری یونهاپ از کره می نویسد که برگزاری چنین تمریناتی دقیقا با زمان تصویب قطعنامه تحریمی کره شمالی مقارن شده و این موضوع حساسیست منطقه شرق آسیا را نشان می دهد.
بر اساس این قطعنامه کشورها مجاز به بازرسی بار کشتی های ورودی و خروجی کره شمالی هستند.

فشارها بر کره شمالی زمانی شدت گرفت که این کشور در طول دو ماه گذشته دست به یک آزمایش بمب هیدروژنی زد و یک راکت دوربرد ماهواره بر پرتاب نمود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته (چهارشنبه) به اتفاق آرا شدیدترین تحریم ها علیه کره شمالی را در 20 سال اخیر برای آزمایش های اتمی این کشور، تصویب کرد.

پیش نویس این قطعنامه توسط چین و آمریکا و در واکنش به آزمایش هسته ای 6 ژانویه (16 دی) این کشور به شورای امنیت ارائه شده بود.

در تحریم های جدید اعمال شده، همه محموله های به مقصد کره شمالی یا از مبدا این کشور باید بازرسی شود ضمن آنکه 12 نهاد و موسسه کره شمالی نیز تحت تحریم قرار می گیرند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان