arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

دانمارک تدابیر کنترل مرزی را تمدید کرد

دانمارک امروز (پنجشنبه) به تمدید 30 روزه کنترل مرزها تا 3 آوریل (14 فروردین) تصمیم گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، «اینگر استویبرگ» وزیر مهاجرت دانمارک، اعلام کرد: تدابیر کنترل مرزی که از 4 ژانویه (14 دی) و در واکنش به تدابیر مشابه اتخاذ شده از سوی سوئد برای متوقف کردن موج مهاجرت از آفریقا و خاورمیانه اتخاذ شده بود، تمدید شد.

دانمارک در سال 2015 میلادی، بیش از 21 هزار مورد تقاضای پناهندگی دریافت کرد. این تعداد در مقایسه با سال 2014 میلادی، 44 درصد افزایش یافته است. از زمان کنترل مرزهای مشترک با آلمان، تعداد مهاجرانی که وارد این دانمارک شده اند به میزان چشم گیری کاهش یافته است.

«مورگان جانسون» وزیر دادگستری و امور مهاجرت سوئد نیز دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کشورش از تاریخ 9 مارس (19 اسفند) مقررات کنترل مرزی را به مدت 30 روز دیگر تمدید خواهد کرد.

جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت و مداخله نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده است، به افزایش شمار آوارگان و پناهجویان جنگی منجر شده و این امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه ساخته است.

آژانس کنترل مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) در سال 2015 اعلام کرد که بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در این سال از مرزهای اروپا به صورت غیرقانونی عبور کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان