arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

رایزنی های روسیه با آمریکا و فرانسه درباره سوریه

«میخاییل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، با سفیران آمریکا و فرانسه در مسکو دیدار و در باره حل و فصل مساله سوریه گفت و گو و تبادل نظر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، بوگدانف روز پنجشنبه در دیدار با «جان تفت» سفیر آمریکا در مسکو، در خصوص مسایل مربوط به حل و فصل بحران سوریه تبادل نظر کرد.

دو طرف بر اهمیت هماهنگی و تشریک مساعی موثرتر برای کنترل آتش بس در سوریه مطابق با قطعنامه 2268 شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند. 

طرف های روسی و آمریکایی همچنین برای کمک به آغاز روند مذاکرات سوری در ژنو تحت نظارت سازمان ملل بر طبق قطعنامه 2254شورای امنیت اعلام آمادگی کردند.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در دیدار با «ژان موریس رپر» سفیر فرانسه در مسکو نیز در خصوص مسایل سوریه بطور مفصل گفت و گو کرد.

موضوعات مربوط به رعایت آتش بس در سوریه و از سرگیری روند مذاکرات سوری در ژنو برای حل و فصل سیاسی مسایل این کشور در مرکز توجه دیپلمات های روسیه و فرانسه قرار داشت.

دیپلمات های روس در روزهای اخیر در باره آتش بس در سوریه که از بامداد روز شنبه به اجرا در آمده است با مقامهای کشورهای موثر در مساله سوریه رایزنی کرده اند که مهم ترین آن گفت و گوی تلفنی وزیران امورخارجه روسیه و امریکا در روز سه شنبه بود. 

«سرگئی لاوروف» و »جان کری» در این گفت و گوی تلفنی در خصوص مساله آتش بس در سوریه تبادل نظر کرده و بر هماهنگی اقدامات دو کشور در این زمینه تاکید کردند. 

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، اجرای طرح روسیه و آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه مطابق با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در مرکز توجه لاوروف و کری قرار داشت. 

وزیران امورخارجه روسیه و آمریکا بر اهمیت هماهنگی اقدامات دو کشور در وهله اول در عرصه نظامی برای تقویت آتش بس در سوریه تاکید کردند که باید از سوی نیروهای دولتی این کشور و گروه های معارض سوری غیرمرتبط با تروریست ها رعایت شود. 

دو طرف از تلاش های سازمان ملل برای از سرگیری مذاکرات میان دولت سوریه و گروه های معارض سوری اعلام حمایت کردند. 

لاوروف و کری بر پایبندی کشورهای شان برای کمک به حل مسایل انسانی سوریه و تسهیل دسترسی سازمان های بین المللی به مناطق تحت محاصره این کشور تاکید کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان