arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزیر علوم: تبرج و سالن آرایش در شان دانشگاه نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاكید بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در محیط های دانشگاهی گفت كه دانشگاه سالن مد و آرایش نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاكید بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در محیط های دانشگاهی گفت كه دانشگاه سالن مد و آرایش نیست.

• به گزارش ایرنا، كامران دانشجو روز پنج شنبه در گردهمایی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی این مطلب را بیان كرد و دیگر اظهارات وی چنین است:

• رفتارهای غیراخلاقی، تبرج و سالن آرایش در شان دانشگاه نیست و در همه دانشگاه های دنیا، دانشجویان مطابق عرف رایج آنها و با ساده ترین نوع لباس در محیط دانشگاه حاضر می شوند.

• مقوله حجاب و عفاف، تنها به پوشش افراد ، محدود نمی شود . حجاب رفتار، نگاه و گفتار نیز باید در دانشگاه رعایت شود و شان دانشگاه، دانشجو و فرهیختگی، رعایت این مسائل را ایجاب می كند و ربطی به اسلامی بودن و غیراسلامی بودن این محیط ها هم ندارد.

• هیچ اصراری نیست افرادی كه شان دانشگاه را رعایت نمی كنند در مكان دانشگاه بمانند . آنها می توانند به جاهای دیگر بروند.

• رفتار جناحی در هیچ موسسه آموزش عالی از نظر ما پذیرفتنی نیست و اگر یكی از این موسسات، به سمت یك حزب برود حتما آن را كنار خواهیم گذاشت چرا كه وظیفه دانشگاه، كادرسازی برای نظام و نه برای یك حزب و گروه خاص است.

• جای افراد معاند نظام در دانشگاه نیست و فرقی نمی كند كه این دانشگاه، دولتی یا غیردولتی باشد و البته معاند بودن را وزارت علوم تشخیص نمی دهد و این كار، مراجع خاص خود را دارد.

• اساسنامه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی دارای ایرادات و اشكالاتی است و یكی از ضعف های اساسنامه این است كه درصورت انحلال موسسه غیرانتفاعی به هر دلیل، باید اموال و دارایی های آن به وزارت علوم برگردد كه معلوم نیست این تبصره با چه توجیهی در اساسنامه گنجانده شده است و موسسان این مراكز باید اطمینان داشته باشند كه سرمایه هایشان متعلق به خودشان است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
مگر دانشگاه پادگان نظامی است که استاد حق نداشته باشد در احزاب رسمی عضویت داشته باشد.
از طرفی بسیاری از وزراء، نمایندگان مجلس و ....... که تعدادی از آنها دانشگاهی هستند ، در عین حال از اعضای شناخته شده احزاب رسمی کشور می باشند.
در عین حال وزیر در جایگاهی نیست که بخواهد چنین قوانینی وضع کند.
نظرات بینندگان