arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

سه کاتنینر حاوی پوشاک و تجهیزات نظامی داعش در اسپانیا توقیف شد

پلیس اسپانیا در بنادر والنسیا و الخضرا سه کانتینر حاوی پوشاک و تجهیزات نظامی سازمان های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره را توقیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری افه به نقل از وزارت کشور اسپانیا پنجشنبه شب گزارش داد: توقیف و بازرسی کانتینرها در چارچوب ادامه عملیات دفتر مرکزی پلیس اسپانیا صورت گرفت که از روز هفتم فوریه (18 بهمن) پس از دستگیری 7 نفر در خاک این کشور به جرم پشتیبانی تجهیزاتی و مالی از گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق، آغاز شده است.

بنا بر گزارش وزارت کشور اسپانیا، برای این که ماموران پلیس بنادر به محتوای این کانتینرها شک نکنند، محموله ها را لباس دست دوم اعلام کرده بودند. بر اساس این گزارش، محموله مصادره شده می توانست یک ارتش آماده برای جنگ را تجهیز کند.

به گفته دولت اسپانیا، با این عملیات، یک شبکه پیچیده کسب و کار بسیار فعال و موثر با هدف عرضه، حفظ و تقویت ساختار های نظامی گروه تروریستی داعش و توزیع مداوم تجهیزات جنگی منحل شد.

پلیس اسپانیا می گوید: لباس های نظامی مصادره شده در میان بسته های بزرگی که حاوی پوشاک عادی بودند، جاسازی شده و مشابه لباس هایی بودند که ماموران در بازرسی های انجام داده در هفتم فوریه از بازداشت شدگان کشف و توقیف کردند.

بازداشت شدگان فعالیت غیرقانونی خود را زیر چتر کمک های بشردوستانه به مناطق جنگی انجام می دادند، اما در واقع تجهیزات جنگی نظیر لباس، پول، تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی، اسلحه گرم و مواد اولیه ساخت مهمات و بمب برای گروه های تروریستی از جمله داعش ارسال می کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان