arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

نوشیدن یک فنجان چای در روز می تواند قلب را تسکین دهد

یک مطالعه جدید از احتمال تاثیر مفید نوشیدن یک فنجان چای در روز بر سلامت قلب حکایت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 این مطالعه نشان داد احتمال حمله قلبی یا سایر مشکلات قلبی و عروقی در افرادی که یک فنجان چای در روز می نوشند، 35 درصد کمتر از افرادی است که از این نوشیدنی استفاده نمی کنند. 

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال رسوب کلسیم در عروق کرونر مصرف کنندگان چای کمتر است. رسوب کلسیم با مشکلاتی همچون بیماری های قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد. 

دکتر الیوت میلر متخصص داخلی در بیمارستان جانز هاپکینز در بالتیمور گفت: ما در این تحقیق متوجه شدیم در کسانی که به میزان متوسط چای مصرف می کردند، تجمع کلسیم در عروق کرونر و حوادث قلبی عروقی کمتر بود.

اما میلر خاطرنشان کرد که هنوز رابطه علت و معلولی میان نوشیدن چای و بیماری قلبی قابل اثبات نیست. 

در این تحقیق، میلر و تیم او داده های مربوط به وضعیت بیش از شش هزار مرد و زن شرکت کننده در یک تحقیق ادامه دار را که سال 2000 میلادی آغاز شده بود، بررسی کردند. در ابتدای این مطالعه، هیچ یک از این افراد عارضه و مشکل قلبی نداشتند.

محققان وضعیت مردان و زنان را پیگیری کردند تا ببینند کدام یک از آنها در یک دوره 11 ساله دچار حمله قلبی، سکته مغزی و درد سینه شدند و یا در اثر سایر انواع بیماری های قلبی جان باختند. پژوهشگران همچنین به مدت پنج سال رسوب کلسیم را در رگ های خونی افراد اندازه گرفتند و این کار را از طریق مقایسه سی تی اسکن ها در ابتدا و در پایان دوره پنج ساله انجام دادند. 

این مطالعه نشان داد که در طول مدت دوره تحقیق، افرادی که روزی یک فنجان چای می نوشیدند، در مقایسه با دیگران که چای نمی نوشیدند، حدود یک سوم کمتر با خطر روبرو شدن با یک مشکل مهم قلبی مواجه شدند. در مصرف کنندگان یک تا سه فنجان چای در روز هم کاهش تجمع کلسیم در شریان ها مشاهده شد. 

به گفته میلر، مشخص نیست آیا نوشیدن بیش ار سه فنجان چای در روز به سلامت بیشتر قلب می انجامد یا خیر . 

وی همچنین با اشاره به این که نوع چای مصرفی شرکت کنندگان در تحقیق از هر دو نوع سبز و سیاه بود، افزود: نتایج مطالعه فازغ از نوع چای مصرف شده است و به هر حال، هنوز زود است که تنها براساس نتایج این مطالعه، در مورد مصرف چای برای سلامت قلب توصیه کرد. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: چای ، قلب
نظرات بینندگان