arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

اتحادیه اروپا به کنترل خودسرانه مرزی ازسوی کشورهای عضو خاتمه می دهد

«دیمیتریس آورامپولوس» کمیسر اتحادیه اروپا روز جمعه در بروکسل اعلام کرد که قرار است تا پایان سال جاری میلادی تمام کشورهای عضو این نهاد که اقدام به کنترل یا بستن مرزهای خود کرده اند، به این امر خاتمه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در زمان حاضر آلمان و شش کشور دیگر از 26 کشور منطقه شینگن کنترل مرزهای خود را شدت بخشیده اند. البته پس از حملات تروریستی پاریس، فرانسه مرزهای خود را به طور کامل بسته است که این موضوع به عدم پذیرش پناهجویان توسط این کشور ارتباطی ندارد.

دیمیتریس آورامپولوس روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که هزینه کنترل مرزی بین تمام کشورهای شینگن حدود 18 و نیم میلیارد یورو در سال تخمین زده شده است. 

بر این اساس تنها افراد و شرکت هایی که در زمینه حمل و نقل در اتحادیه اروپا فعالیت می کنند، سالانه بیش از 500 میلیون یورو هزینه اضافی پرداخت می کنند. همچنین موضوع کنترل مرزی 1.7 میلیون مسافر مرزی در اتحادیه اروپا، بخش های گردشگری را تحت تأثیر قرار داده است.

آورامپولوس امروز یک نقشه راهی را مطرح کرد که بر اساس آن قدرت کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص تأمین امنیت مرزهای اروپا و گاردهای ساحلی این نهاد در ماه اوت افزایش خواهد یافت.

وی با توجه به تهدیدات اعضای اتحادیه اروپا علیه یونان که در صورت جلوگیری نکردن از ورود پناهجویان از شینگن اخراج می شود، گفت: این گفت وگو ها قابل درک برای ما نیست؛ چرا که تهدید یونان سبب بهبود اوضاع نخواهد شد بلکه می توان با تصویب افزایش کنترل مرزی در این کشور از هر رخدادی جلوگیری کنیم.

کمیسر اتحادیه اروپا افزود: روز دوشنبه در بروکسل قرار است اتحادیه اروپا و ترکیه در خصوص توزیع پناهجویان در یونان و ایتالیا تصمیم گیری و روند آن را تسریع بخشند. 

وی از کشورهای اروپایی دیگر که عضو اتحادیه اروپا نیستند درخواست کمک کرد و گفت: بدیهی است پدیده ورود مهاجران یکی از خطراتی است که در 60 سال اخیر بی سابقه بوده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان