arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

مخالفت اتریش با نظام توزیع پناهجویان میان کشورهای اروپایی

وزیر دفاع اتریش اعلام کرد که کشورش نظام سهمیه‌بندی برای توزیع پناهجویان میان کشورهای اروپایی را قبول ندارد و در آن مشارکت نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات هانس پیتر دوسکوزیل، وزیر دفاع سوسیال دموکرات اتریش که از سوی یک روزنامه در این کشور انعکاس یافته، می‌تواند باعث پیچیده‌تر شدن نتیجه اجلاس اضطراری روز دوشنبه اتحادیه اروپا با ترکیه درباره مدیریت بحران پناهجویان شود.

اتریش که معمولا آخرین توقفگاه مهاجران در مسیر رسیدن به آلمان است، پیش از این از سوی کمیسیون اروپا و گروه‌های حقوق بشری به خاطر عدم پذیرش سهم خود از پناهجویان مورد نکوهش قرار گرفته بود.

سال گذشته میلادی این کشور 8.5 میلیون نفری 90 هزار درخواست پناهندگی دریافت کرد و برای سال جاری میلادی این تعداد را کاهش داده و محدودیت‌هایی علیه بررسی این درخواست‌ها اعمال کرده است.

یک نشریه اتریشی به نقل از وزیر دفاع این کشور گزارش داد: ما در حال پذیرش بیشترین سهم پناهجویان هستیم و تنها برای سال جاری میلادی 37500 پناهجو را می پذیریم. حالا اما می‌بینیم که سهم دیگران نیز دارد به ما تحمیل می‌شود. چرا ما باید پناهجویان را از یونان بپذیریم؟ این کار پیامی اشتباه خواهد فرستاد.

از سوی دیگر یک نشریه سوییسی نیز در گزارشی اعلام کرد که این کشور قرار است تعداد 600 نفر از پناهجویانی را که توسط مقام‌های آتن ثبت نام شده‌اند از یونان تحویل بگیرد.

اگر چه سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما دولت این کشور سال گذشته میلادی قبول کرد بر اساس برنامه جابجای پناهجویان اتحادیه اروپا تعداد 1500 پناهجو بپذیرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان