arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

ظریف وارد سنگاپور شد

وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب به وقت محلی وارد سنگاپور شد و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه این دولت – شهر جنوب شرق آسیا قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان و هیات همراه از صبح فردا (سه شنبه) مذاکرات خود را با مقامات بلندپایه این کشور آغاز می کند تا مناسبات اقتصادی دو کشور توسعه بیشتری یافته و ارزش تبادلات دو جانبه به پنج میلیارد و 500 میلیون دلار دلار سال 2011 باز گردد.

به گزارش انتخاب، 'جواد انصاری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور امروز اذعان کرده بود این امر می تواند با توجه به مذاکرات انجام شده و مذاکرات هیات های دو کشور در یکسال آینده تحقق یابد.

توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری و همکاری های سیاسی محور اصلی مذاکرات بلندپایه ترین دیپلمات کشور است که برخی رسانه ها از وی به عنوان 'دیپلمات حرفه ای' یاد می کنند.

ظریف که پس از دو روز کاری فشرده در جاکارتا پایتخت اندونزی و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین و مذاکره با 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور، 'رتنو مرسودی' وزیر خارجه اندونزی و چند مقام بلندپایه شرکت کننده در این اجلاس وارد سنگاپور شد، دستکم 7 برنامه کاری در یک روز در این دولت - شهر خواهد داشت.

مذاکره با 'لی هسین لونگ' نخست وزیر، 'حلیمه یعقوب' رییس مجلس، 'تارمان شانمو گاراتنام' معاون اقتصادی - اجتماعی نخست وزیر و رئیس بانک مرکزی، 'ویویان بالاکریشنان' وزیرامور خارجه و 'کی شانموگام' وزیر کشور و دادگستری سنگاپور ازبرنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی در این دولت – شهر است.

دیدار با ایرانیان مقیم سنگاپور و سخنرانی در یک کنفرانس به دعوت مرکز مطالعات خاورمیانه نیز از برنامه های دیگر وزیر امور خارجه کشورمان در سنگاپور است.

سابقه روابط سیاسی ایران و سنگاپور به حدود 48 سال قبل بازمی گردد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ظریف
نظرات بینندگان