arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

توکلی: رئیس جمهور، وزرا را عزل کرده نه اینکه به ماموریت آنها پایان داده

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در قانون اساسی چیزی به اسم پایان ماموریت وزرا وجود ندارد، گفت: رئیس جمهور، وزرا را عزل کرده نه اینکه به ماموریت آنها پایان داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در قانون اساسی چیزی به اسم پایان ماموریت وزرا وجود ندارد، گفت: رئیس جمهور، وزرا را عزل کرده نه اینکه به ماموریت آنها پایان داده است.

احمد توکلی نماینده تهران درمجلس در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به حکم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور برای پایان ماموریت وزرای نفت، صنایع و رفاه و تامین اجتماعی گفت: در این زمینه نباید از واژه پایان ماموریت استفاده کرد چرا که در واقع رئیس جمهور وزرا را از سمت خود عزل کرده است.چون در قانون ما چیزی به اسم پایان ماموریت وزرا نداریم.

وی افزود: عزل این سه وزیر کار خلاف قانون نیست،اما خلاف مصلحت ملی است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: وقتی وزرا مورد اعتماد مجلس هستند ، به کار خود ادامه می دهند مگر اینکه رئیس جمهور آنها را عزل کند.

توکلی با اشاره به اصل ۱۳۵ قانون اساسی مبنی بر اینکه وزرا تا زمانی که عزل نشده‌اند و یا بر اثر استیضاح یا درخواست رای اعتماد، مجلس به آنها رای عدم اعتماد نداده است در سمت خود باقی می‌مانند، گفت: با توجه به این قانون نمی توانیم اعلام کنیم که ماموریت وزرا پایان یافته است.

وی افزود: در ادامه این اصل قانون اساسی ذکر شده که استعفای هیأت وزیران یا هر یک از آنان به رئیس جمهور تسلیم می شود و هیأت وزیران تا تعیین دولت جدید به وظایف خود ادامه خواهد داد بنابراین با توجه به این بخش از اصل مذکور، وزرا یا عزل می شوند و یا استعفا می دهند.

توکلی با اشاره به عزل مسعود میرکاظمی وزیر نفت گفت: چون ادغام وزارتخانه ها در مسیر قانونی کمی طول می کشد، تغییر وزیر نفت به مصلحت نیست و نباید در این زمینه عجله صورت می گرفت چون جمهوری اسلامی ایران بعد از ۳۸ سال برای اولین بار، رئیس اوپک شد و نداشتن وزیر مضر است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
0
0
حالا به فرضكه عزل كرده به شما مگر مربوطه اصلاً چكار ميتونيد بكنيد؟ چكار تونستيد بكنيد تا الان؟
لا اقل بريد دانشگاه درس بديد يا مغازه اي باز كنيد تا لا اقل نونتون حلال باشه من كه به نوبه خودم اين نون رو حلال نميدونم
نظرات بینندگان