arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

تهران از توسعه و گسترش روابط با مصر استقبال می‌کند

رئیس دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب با جمعی از نویسندگان، تحلیل‌گران و خبرنگاران حوزه سیاست خارجی و متخصص امور ایران و اعراب رسانه‌های گروهی مصر نشستی دوستانه داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایلنا، محمد محمودیان در این دیدار صمیمی و صریح تاکید کرد: مصر و ایران دو کشور دارای پیشینه عمیق تاریخی و تمدنی هستند و ایران همواره از توسعه و گسترش روابط با کشورهای موثر در منطقه از جمله مصر استقبال کرده است و آقای دکتر روحانی در راهبردهای سیاست خارجی دولت خویش به تقویت روابط بین کشورهای موثرمنطقه تصریح داشته و نماینده ایشان در مراسم ادای سوگند السیسی شرکت کرد و مورد استقبال گرم وی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره براین نکته تاکید کرده‌ایم که مسایل فیمابین کشورهای منطقه از طریق گفت‌وگو ودیپلماسی قابل حل و فصل است.

محمودیان با اشاره به همکاری‌ها و رایزنی‌های مستمر بین ایران و مصر در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای اظهارکرد: استقبال ایران از عضویت مصر در شورای امنیت بیانگر اراده سازنده ما در تعاملات و پیروی از نگرش بر اساس تصمیمات مستقل و متناسب با مقتضیات دوکشور ایران و مصر برای ارتقای روابط مبتنی بر خاستگاه‌های جدید است.

محمودیان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود برای توسعه و گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و مصر به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و گردشگری، از آمادگی طرف‌های ایرانی برای ورود به مراودات با شرکت‌های مصر خبر داد و علاقمندی سرمایه‌گذاران، بازرگانان و گردشگرانی ایرانی برای تقویت مراودات فیمابین دوکشور براساس منافع مشترک ومتقابل را اعلام کرد.

رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان در بخش دیگری از این دیدار ضمن تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات مهم منطقه‌ای به خصوص بحران سوریه و یمن، بر موضع اصولی ایران در بی‌ثمرخواندن رویکرد نظامی و لزوم ترویج راهکار سیاسی و انجام گفت‌وگوهای سوری – سوری و یمنی و یمنی برای تعیین سرنوشت این کشور‌ها توسط مردم بدون مداخله خارجی تاکید کرد.

محمودیان در این راستا در مورد سفر اخیر نخست وزیر ترکیه به تهران با اشاره به روابط خوب دو کشور همسایه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، بر موضع مشترک تهران و آنکارا در حمایت از عدم تجزیه و حمایت از وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

وی بر تلاش دشمنان جهان اسلام به خصوص رژیم صهیونیستی برای تفرقه و اختلاف‌افکنی بین کشورهای اسلامی با ترویج ایران‌هراسی تاکید کرد و اختلاف بین کشورهای منطقه را تنها به سود رژیم صهیونیستی دانست.

رئیس دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در پایان این دیدار بر نقش موثر و سازنده گفتمان الازهر و مراجع و علمای شیعه در راستای حمایت از همگرایی و نزدیکی بین ملت‌ها و کشورهای اسلامی تاکید کرد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان