arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

خشونت و درگیری در جریان اعتراضات مخالفان و حامیان حزب ضد یورو در آلمان

یک نشریه آلمانی از خشونت و درگیری در اعتراضات مخالفان و حامیان حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان در شهر ینای آلمان و استفاده پلیس از اسپری فلفل و باطوم علیه معترضان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس"، اعتراضات طرفداران حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان  AfD و مخالفان این حزب افراطی در شهر ینای آلمان به درگیری و خشونت کشیده شد و تعداد زیادی مجروح و دو نفر به بیمارستان منتقل شدند.

پلیس برای جدا کردن معترضان از باطوم و اسپری فلفل استفاده کرد. در این اعتراضات حدود 2500 نفر از مخالفان حزب ضد یوروی آلمان در مقابل 550 نفر از طرفداران این حزب قرار گرفتند.

در حاشیه این اعتراضات تعداد زیادی مجروح شدند. بر اساس اطلاعات پلیس شب گذشته پنج نفر از طرفداران حزب ضد یوروی آلمان قبل از شروع تظاهرات مورد حمله قرار گرفتند. دو نفر از آن ها در حالی که صورتش زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد.

یکی از نیروهای پلیس نیز در این درگیری ها به صورت سطحی زخمی شد.

نیروهای پلیس برای جدا کردن معترضان از اسپری فلفل و گاز اشک آور استفاده کردند. یک اتومبیل پلیس نیز هدف حمله قرار گرفته و شیشه جلوی آن شکسته شد.

بر اساس اطلاعات سخنگوی پلیس، حدود 2500 نفر از مخالفان حزب ضد یوروی آلمان علیه تجمع 550 نفری طرفداران این حزب اعتراض کردند. صدها پلیس نیز در سراسر این شهر در عملیات بودند. برای این عملیات همچنین نیروهای پلیسی از برلین و زاکسن نیز درخواست شده بود.

در این تظاهرات یکی از مقامات محلی حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان مجددا خواستار کناره گیری آنگلا مرکل شد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان