arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

ابراز تعجب محسن رضایی از قرار گرفتن نام جمهوری اسلامی ایران در لیست کشورهای حساس هند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر گسترش روابط اقتصادی بین ایران و هند تاکید کرد و گفت: دو کشور ایران و هند با همکاری راهبردی می‌توانند نقش بسزایی در مبارزه با مساله تروریست داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با «سائوراب کومار» سفیر جدید هند در جمهوری اسلامی ایران گفت: زمینه‌های خوبی جهت گسترش روابط بین دو کشور بوجود آمده و سفر نخست وزیر هند می تواند در گسترش روابط دو کشور موثر باشد.

وی ادامه داد: هر دو کشور عضو کنفرانس غیر متعهدها هستند و در جهت بهبود روابط دو کشور می بایست نگاه جدیدتری داشته باشیم و زمینه همکاری های نوینی را بین دو کشور فراهم کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران سابقه ذهنی خوبی از کشور هند دارد ، افزود: در زمان جنگ ایران و عراق، کشور هند تلاش کرد تا نشست غیر متعهد ها به جای بغداد در هند برگزار شود و خوشبختانه این امر اتفاق افتاد، امروز رهبری ما و دولت معتقد به گسترش روابط بین ایران و هند می باشند.

رضایی در ادامه به همکاری کشور هند پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت : کشور هند در دفاع از فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران، نقش موثری در بیانیه های حمایتی غیر متعهدها داشت.

وی بر گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: مبادلات سالانه 14 میلیارد دلاری بیانگر ادامه همان تجارت سنتی بین هند و ایران است . با همکاری دو کشور می توانیم سقف مبادلات تجاری را تا 100 میلیارد دلار در سال افزایش داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار تعجب از قرار گرفتن نام جمهوری اسلامی ایران در لیست کشورهای حساس کشور هند، ابراز امیدواری کرد که این مشکل به سرعت توسط دولتمردان هند حل شود.

رضایی در ادامه به آتش افروزی و افزایش اقدامات تروریستی در منطقه به نام اسلام اشاره کرد و گفت : این تحرکات می تواند تهدید جدی برای کل منطقه بویژه مسلمان نشین های سین کیانگ (چین)، کشمیر (هند) و پاکستان و افغانستان باشد.

وی در این زمینه پیشنهاد داد : دو کشور ایران و هند با همکاری راهبردی می توانند نقش بسزایی در مبارزه با مساله تروریست داشته باشند.

در ادامه این دیدار سائوراب کومار سفیر جدید هند در جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تشکر و خوشحالی از این ملاقات گفت: تروریسم چالش پیش روی منطقه است. باید ضمن تقویت گفتمان ضد تروریستی، مبارزه با تروریست در منطقه را شروع کنیم.

سفیر هند ضمن تایید ارزیابی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره منطقه و چالش های تهدید کننده آن، اظهار داشت : ایران و هند با تقویت روابط فی ما بین می توانند ، نسبت به کاهش این تهدیدها نقش موثری ایفا کنند.
وی در پایان گفت : ما نیز تاکید داریم ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و همچنین روابط مستقل بین دو ملت تقویت شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: محسن رضایی
نظرات بینندگان