arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

واکنش یک متخصص به ممنوع التصویر شدنش در رسانه ملی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری ممنوع التصویر و ممنوع المصاحبه شد"!

به گزارش جهان این خبری بود که هفته گذشته بسیاری از اهالی رسانه به خصوص فعالان موضوعات اجتماعی را در بهت فرو برد و سوالات فراوانی را در ذهن آنها تداعی کرد.

"برای شرکت در گفت و گویی درباره مسائل اجتماعی به رادیو دعوت شده بودم که نگهبان اجازه ورود به ساختمان صدا و سیما را به من نداد. پس از آن هم به دو تهیه کننده که درخواست مصاحبه درباره موضوعات اجتماعی با بنده را داشتند مجوز مصاحبه داده نشد."

اینها گفته های مجید ابهری است که هنوز آرشیو مصاحبه های او در خبرگزاری های دولتی مانند فارس، مهر، برنا، شبستان و بسیاری از خبرگزاری ها و روزنامه های دیگر موجود است و هر چند روز یک بار یکی از روزنامه های دولتی خبری از وی منتشر می کنند.

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در خصوص ممنوعیتش در مصاحبه با برنامه های تلویزیونی و رادیویی می گوید: "بسیاری از رسانه های داخلی به خصوص رسانه های اصولگرا در خصوص آسیب های اجتماعی مصاحبه هایی با من داشته اند اما ظاهرا برخی از رسانه های خارجی از این مصاحبه ها در خبرهای خود استفاده کرده اند که در هر صورت این موضوع نمی تواند دلیلی برای ممنوعیت مصاحبه برای من باشد زیرا من تا به حال با هیچ شبکه و رسانه خارجی مصاحبه نکرده ام"!

ابهری همچنین اعتقاد دارد که ممکن است این محدودیت به دلیل صحبت های او در خصوص ترویج کانال های ماهواره ای در ایران باشد که چندی پیش در برنامه دیروز امروز فردا پخش شد و در آن صدا و سیما به دلیل کم کاری در فرهنگ سازی در میان خانواده ها مقصر اصلی ترویج سریال های ماهواره ای در بین مردم شناخته شده است.

با این حال ابهری خود معتقد است که حتی بدون مصاحبه با صداو سیما هم هنوز یک رزمنده در برابر جنگ با ناتوی فرهنگی است و رسالت ویژه خود را اطلاع رسانی در خصوص مسائل اجتماعی و آسیب های ناشی از آن می داند.

علی ای حال اکنون بسیاری از فعالان حقوق اجتماعی منتظرند تا دلیل اصلی ممنوع التصویر و مصاحبه شدن ابهری را از کسانی بشنوند که به تازگی این ممنوعیت را برای فعالترین آسیب شناس اجتماعی کشور قائل شده اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
mehdi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
0
10
برادر من اشتباه گرفتی اینجا ایرانه توقع اضافی نداشته باش دیگه.فقط باید تعریف کنی و ردوغ بگی غیر از این باشه .................... اره دیگه.
نظرات بینندگان