arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد درهفته آينده

رييس سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در اوايل هفته آينده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در اوايل هفته آينده خبر داد.

به گزارش "انتخاب" به نقل از ایسنا ، دكتر محمد حسين سرورالدين ، با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي در هفته آينده از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org ، گفت: دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد از روز سه‌شنبه 3 خرداد ماه بر روي سايت سازمان قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته آزمون از روز پنجشنبه 5 خرداد ماه، افزود: مجازين در آزمون مي‌توانند تا 9 خرداد ماه به صورت اينترنتي انتخاب رشته كنند، همچنين دفترچه راهنماي انتخاب رشته از 3 تا 5 خرداد ماه در باجه‌هاي پستي توزيع مي‌شود.

سرورالدين با اشاره به رقابت 951 هزار و 813 داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد، گفت: حدود 200 هزار نفر براي انتخاب رشته مجاز شده‌اند، بنابراين مجازين مي‌توانند بر اساس علاقه‌مندي 100 رشته محل را انتخاب كنند.

رييس سازمان سنجش با اشاره اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد در نيمه اول شهريور ماه، از پذيرش بيش از 75 هزار نفر در اين آزمون خبر داد و افزود: ظرفيت پذيرش نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است؛ چرا كه در سال گذشته حدود 50 هزار نفر در اين آزمون پذيرفته شده‌اند.

آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي با حضور 951 هزار و 813 داوطلب 27 و 28 بهمن ماه در سراسر كشور برگزار شد.
نظرات بینندگان