arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

تروریست ها و معارضان مسلح آتش بس را در سوریه 10 بار نقض کردند

در حالی که دو هفته از برقراری آتش بس در سوریه می گذرد گروه های تروریستی و برخی گروه های معارضان مسلح در سوریه که از طرف شورای امنیت هنوز تروریست شناخته نشده اند به نقض آتش بس می پردازند و در شبانه روز اخیر 10 مورد آتش بس را نقض کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در شبانه روز اخیر 10 مورد آتش بس در سوریه نقض شد که 6 مورد آن در استان دمشق، 3 مورد در استان حلب و یک مورد در استان حما گزارش شده است. 
بر اساس اطلاعات ایتارتاس، در بیانیه وزارت دفاع روسیه گفته شده است که نظام آتش بس در سوریه در مجموع رعایت می شود. 
در شبانه روز اخیر تشکل مسلح معارضان سوری موسوم به «ارتش آزاد» پنج بار مواضع واحدهای ارتش سوریه در استان دمشق را با توپخانه هدف قرار داد. 
تعداد مناطق سوریه که سران ان موافقتنامه آتش بس را امضا کرده اند تاکنون به 44 منطقه رسیده است. در شبانه روز اخیر سرکردگان دو گروه معارضان سوری که مناطق «قولت مودیک» و «باب اتکا» در استان حما را تحت کنترل دارند موافقتنامه اتش بس را امضا کردند. 
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است: مذاکره با سران سه گروه از معارضان سوری مستقر در شهر حلب برای عقد موافقت نامه ترک مخاصمه جریان دارد.
در این گزارش همچنین به تلاش های مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه برای تقویت اتش بس اشاره و گفته شد: نمایندگان این مرکز در روزهای اخیر 11 مورد رایزنی با نمایندگان محافل تجاری و صنعتی و شخصیت های اجتماعی و روحانیون استان های حلب، ادلب، حما برای برقراری سازش عمومی و ارائه کمک های انسانی به ساکنان نیازمند این مناطق انجام داده اند.
با توافق روسیه و آمریکا، آتش بس از دو هفته پیش در سوریه برقرار شده است و ارتش این کشور و گروه های معارض سوری آن را رعایت می کنند.
براساس این توافق که از سوی شورای امنیت نیز تایید شده است، مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره که در فهرست شورای امنیت سازمان ملل ثبت شده است ادامه دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: معارضان مسلح
نظرات بینندگان