arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

ممنوعیت ساخت سریال های تلخ در تلویزیون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سيما ممنوعيت تجمل‌گرايي، مصرف‌گرايي و ساخت سريال‌هاي تلخ را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سيما براي اعتلاي ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، معاون رئيس سازمان صداوسيما در نشست صميمي با بسيج دانشجويان دانشگاه‌هاي علم و صنعت هويت اصلي جنبش دانشجويي را ضداستبدادي، ضد استكباري و مقابله با بيگانگان عنوان كرد و با پاسداشت نقش مؤثر دانشجويان در عرصه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: دانشجويان بايد امروز نقش موثرتري در استكبار ستيزي داشته باشند.
وي ادامه داد: با دعوت از دانشجويان براي همكاري بيشتر با رسانه ملي تصريح كرد: دانشجويان مي‌توانند با حضور در شوراي مشورتي شبكه‌هاي سيما و اتاق‌هاي فكر برنامه‌هاي تلويزيون، مديران را با انديشه‌هاي نو و نيازهاي نسل جوان همراهي كنند.
وي از دانشجويان دعوت كرد براي ارتقاء كمي و كيفي برنامه‌هاي تلويزيوني با رسانه ملي همكاري موثرتري داشته باشند.
دارابي از دانشجويان خواست ايده‌ها، موضوعات و سوژه‌هايي كه قابليت طرح را در سيما دارند، ارائه كنند.
معاون رئيس سازمان صداوسيما در امور سيما، با اشاره به نام‌گذاري دهه چهارم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي، به دهه عدالت و پيشرفت، ابراز اميدواري كرد دانشجويان به عنوان نسل جوان، متعهد، تحصيل كرده و انقلابي در اين دهه بتوانند با احساس مسئوليت، براي مديريت هرچه بهتر جامعه اسلامي ايران گام‌هاي مثبت بردارند.
دارابي با تاكيد بر تلاش مديران، كاركنان و برنامه‌سازان رسانه ملي، براي اعتلاي مفاهيم و ارزش‌هاي اسلامي، انقلابي و انساني در صدا و سيما، ممنوعيت تجمل‌گرايي، مصرف‌گرايي و ساخت سريال‌هاي تلخ را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سيما براي اعتلاي ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي دانست.
معاون رئيس سازمان صداوسيما در بخش ديگري از سخنان خود برضرورت بالا رفتن آستانه تحمل مسئولان براي بيان نقدهاي سازنده در برنامه‌هاي سيما تاكيد كرد.
در اين نشست تعدادي از اعضاء بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت نيز ديدگاه‌ها و نظرات خود را درخصوص برنامه‌هاي رسانه ملي بويژه سيما بيان كردند.
مهدي آذرپندار، توجه به تحكيم بنيان خانواده، پرهيز از تجمل‌گرايي و افزايش برنامه‌هاي گفت‌وگو محور را مورد توجه قرار داد و گفت: صداوسيما مي‌تواند از گروه‌هاي دانشجويي و ايده‌هاي دانشجويان به خوبي استفاده كند.
وي برگزاري چنين نشست‌هايي را گوياي اهميت نقش دانشجويان در رسانه ملي توصيف كرد و با قدرداني از برنامه‌هاي ارزشمند رسانه ملي از جمله برنامه "راز " استفاده از نيروهاي متعهد و صاحب نظر را در توليد برنامه‌ها ضروري دانست.
اكبر رهنمون نيز بر ضرورت توجه هرچه بيشتر برنامه‌سازان صدا و سيما به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي از جمله حجاب، پرهيز از فضاي غيبت و تهمت، الگو سازي شايسته از هنرمندان و انتقال مفاهيم و پيام‌هاي سازنده، تاكيد كرد.
مهدي ناظم بكايي، حضور هرچه بيشتر دوربين‌هاي سيما در مناطق محروم و پخش برنامه‌هاي سازنده‌تر سيما در ساعات مناسب را خواستارشد.
حميدرضا جعفريان جانشين مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف كه در اين ديدار حضور داشت نيز گفت: صداوسيما مي‌تواند با ساز و كار مناسب ارتباط نخبگان جامعه را با رسانه ملي بيشتر كند.
وي افزود: انتظار ما از رسانه ملي اين است كه اخبار دانشجويي و دانشگاه‌ها را بيشتر انعكاس دهد.
جعفريان از صداوسيما خواست بر اساس ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي براي مخاطبان ذائقه‌سازي كند.
وي از برنامه‌هاي موفق سيما از جمله سريال "پايتخت " قدرداني كرد.
امين حسني مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت، گفت: تشكيل شوراهاي راهبردي شبكه‌ها و اتاق فكر برنامه‌ها در معاونت سيما كار بسيار خوب و نشانگر اهتمام ويژه معاون سيما به رويكرد تخصصي است.
وي با قدرداني از برنامه‌هاي ارزشي سيما، ايفاي نقش هرچه بيشتر روحانيت در سيما را خواستار شد.
كمال‌الدين ناصري‌نژاد با تاكيد بر توجه هرچه بيشتر به مفاهيم عالي ديني و مذهبي در برنامه‌هاي صداوسيما گفت: بايد از مطرح شدن تفكرات اباحه‌گري و ضد ارزش‌ها در رسانه جلوگيري كرد.
مهدي فتوحي ديگر عضو بسيج دانشجويي اين دانشگاه نيز ضمن اعلام آمادگي دانشجويان براي همكاري با مسئولان در عرصه‌هاي مختلف، بيان مشكلات رسانه ملي و مديران براي مقابله با تهاجم فرهنگي را خواستار شد.
محسن عليزاده ديگر عضو بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت نيز گفت: رسانه ملي و به ويژه سيماي جمهوري اسلامي با همكاري و ارتباط موثر با گروه‌هاي جهادي دانشجويي كه فعاليت جهاد سازندگي را زنده مي‌كنند، مي‌توانند اين روحيه عالي و كار آمد را در جامعه ترويج كنند.
رضا موسي‌پور عضو بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت نيز از مسئولان صداوسيما خواست نيازها و اولويت‌هاي رسانه ملي را معرفي كنند تا دانشجويان بسيجي بتوانند تفكر همراهي و همكاري با رسانه ملي را عملياتي كنند.
اميرهاشم‌پور، مدير سابق بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت با تقدير از اقدام شبكه پرس تي وي گفت: شبكه خبر هم بايد بتواند با آن الگو به تاثيرگذاري و كارآمدي خود بپردازد.
در ادامه اين نشست دكتر تقي رستم‌وندي مدير شبكه چهار سيما برخي از برنامه‌هاي جاري و در دست اقدام اين شبكه را برشمرد و از دانشجويان خواست كه با ارائه ديدگاه‌ها و ايده‌هاي خود اين شبكه را همراهي كنند.
رستم‌وندي برنامه‌هاي راز، طلوع، پارك دانشجو، كتاب 4، زاويه، جشنواره فيلم و تئاتر دانشجويي و مستندهاي فرهنگي و دانشجويي را از مهم‌ترين آنها دانست.
مقيسه قائم مقام شبكه سه سيما نيز از دانشجويان براي مشاركت در نهضت اجتماعي با هم بخنديم به جاي آنكه به هم بخنديم و نظارت بر برنامه‌هاي سيما دعوت كرد.
سيد فضل الله شريعت پناهي مديرگروه اجتماعي شبكه سه نيز حضور هرچه بيشتر دانشجويان را در روند ساخت برنامه‌هاي شبكه سه سيما ضروري دانست و گفت: گروه اجتماعي شبكه سه آمادگي دارد در برنامه‌هاي گفت‌وگو محور، مستند و تركيبي از نظرات دانشجويان استفاده كند.
وي ساخت برنامه‌هاي مستند از اردوهاي جهادي دانشجويان، مسابقه تلويزيوني با حضور دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور و برنامه شهريار با حضور جويندگان علم و دانش را از اقدامات گروه اجتماعي شبكه سه سيما بر شمرد.
دانشجويان حاضر، پس از اين نشست و برگزاري نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بلال از قسمت مونيتورينگ سيما ديدن كردند و از نزديك در جريان جنگ نرم رسانه‌هاي بيگانه قرار گرفتند.
در اين ديدار بيش از 30 نفر از دانشجويان شركت داشتند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
2
عجب حرفی رو زدند آخه سریالهای طنز تلویزیون هم خیلی خیلی تلخه آخه اگه باهم (خانم و آقای بازیگر)راه برن یا بخندن براشون شایعه درست میشه و در ضمن تلویزیون هم اجازه پخش رو نمیده.
فرید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
2
سریالها ی شاد و کمدی چطور!!
آنهاکه خیلی وقته تعطیله اگرهم هست با لوده گیهای ... و دارودسته اش و حرکات تکراری و مشمئز کننده شده اند سوهان روح بیننده . تکلیف ما که طرفدار ماهواره نیستیم چیست ؟!
نظرات بینندگان