arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

پدر زن بن لادن: از او هیچ نمی دانستم / دخترم را بازگردانید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پدر یمنی جوان ترین همسر اسامه بن لادن سرکرده شبکه تروریستی القاعده که در عملیات کماندوهای آمریکایی در پاکستان زخمی شد ، اعلام کرد خانواده اش هیچ ارتباطی با بن لادن نداشته اند و آنان با فعالیتهای این گروه مخالف هستند .

به گزارش انتخاب؛ احمد عبدالفتاح السعدا پدر امل ، جوانترین همسر بن لادن گفت دخترش در سال 1999 یعنی قبل از حملات یازده سپتامبر سال 2001 در آمریکا ، به عقد بن لادن درامد و همه آن چیزی که او در آن زمان از سیاستها و افکار بن لادن می دانست این بود که وی از مجاهدان افغان که بر ضد نیروهای شوروی در افغانستان می جنگیدند ؛ حمایت می کرد .

وی افزود امل یکی از هفده فرزند من بود و وقتی تنها هجده سال داشت ، برای ازدواج با بن لادن که آن زمان حدودا چهل ساله بود ، به افغانستان رفت .

السعدا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز که در صنعا پایتخت یمن انجام شد تاکید کرد دخترم فقط همسر بن لادن بود ،‌ همین و بس و هیچ ارتباطی با سازمان القاعده نداشت و من به بیگناهی وی اطمینان دارم و امیدوارم به یمن بازگردانده شود .

وی تصریح کرد ما طرفدار کارهای بن لادن و شبکه القاعده نیستیم و به همزیستی میان مردم جهان ایمان داریم .

یمن زادگاه اجدادی بن لادن ، هم اکنون محل فعالیت شاخه منطقه ای القاعده بشمار می رود که مسئولیت حمله نافرجام سال 2009 به یک فروند هواپیما را که به مقصد آمریکا در حرکت بود ، بر عهده گرفته است .

القاعده همچنین مسئول بمبگذاری در محموله انتقالی در مسیر آمریکا در سال 2010 را بر عهده داشت .

السعدا گفت من شخصا هرگز بن لادن را از نزدیک ملاقات نکرده ام .

پس از حملات یازده سپتامبر ارتباط من با دخترم در افغانستان کاملا قطع شد و تا این اواخر ما نمی دانستیم که ایا امل زنده است یا اصلا کجا زندگی می کند .

مقامات آمریکایی در پاکستان می گویند از سه تن از همسران بن لادن از جمله امل بازجویی کرده اند ولی از آنها به اطلاعات تازه ای دست نیافته اند .

السعدا با اشاره به مخالفت شدید خود با استرداد دخترش به مقامات امریکایی گفت ‌ وی باید به کشورش بازگردانده شود ، ما با وزیر خارجه یمن ملاقاتی داشتیم و او قول داده است به بازگشت دختر و نوه هایش به یمن کمک کند .
نظرات بینندگان