arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۵۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
دچار بحران چاپلوسی مدیران شده ایم.

انتقاد یك نماینده از سانسور اخبار "خیزش مردم سوریه" در ایران

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا وسیما و مطبوعات ایران نیز تا حدودی اخبار سوریه را یا سانسور كرده یا اصلا به آن نمی پردازند كه این درست نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا وسیما و مطبوعات ایران نیز تا حدودی اخبار سوریه را یا سانسور كرده یا اصلا به آن نمی پردازند كه این درست نیست.

به گزارش انتخاب به نقل از آرمان ایران، سید احمد آوایی شامگاه یكشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص عملكرد خبرنگاران گفت: خبرنگار اگر نقد نكند خیانت كرده و سكوت خبرنگار جامعه را به نابودی می كشاند، متاسفانه بسیاری از مسئولان ظرفیت شنیدن انتقاد از خود را ندارند.

وی تصریح كرد: خبرنگار باید آزاد باشد و صدای مردم را به مسئولان برساند ولی در این برهه كشور دچار بحران چاپلوسی مدیران شده ایم.

آوایی در پاسخ به این سئوال كه چرا رسانه های داخلی كمتر به مسئله خیزش مردمی در سوریه پرداخته اند گفت: خیزش اسلامی كشورهای منطقه نقاط اشتراك و افتراق دارند. در این كشورها همانطور كه شاهد هستیم دیكتاتوری وجود دارد، رای گیری و رفراندوم در این كشورها تشریفاتی است. سوریه، مصر، یمن، بحرین، لیبی و بسیاری از كشورهای عربی از این جمله هستند.

نماینده دزفول افزود: سوریه در قضیه لبنان و حزب الله و همچنین دفاع از مردم مظلوم فلسطین متحد جمهوری اسلامی ایران است و در موضع ضدیت با اسرائیل است و در بسیاری از مسائل با ایران همگرایی دارد. این نقطه بسیار مثبتی است ولی نحوه برخورد نیروهای دولتی، امنیتی و نظامی این كشور با مردم خشن است و همانطور كه قبلا هم گفته ام اینگونه برخوردها در قبال اعتراضات مسالمت آمیز مردم اصلا صحیح نیست هر چند بیشتر برخوردها و درگیریهای ارتش سوریه با معترضین این كشور به حزب بعث این كشور برمی گردد كه تاحدودی مستقل از دولت بشار اسد عمل می كند.

وی تصریح كرد: صدا وسیما و مطبوعات ایران نیز تا حدودی اخبار سوریه را یا سانسور كرده یا اصلا به آن نمی پردازند كه این درست نیست و نباید اینگونه باشد كه مردم برای كسب اخبار سوریه رسانه های بیگانه را به عنوان مرجع خبری انتخاب كنند كه ماهیت منفعت طلبانه این شبكه های مغرض بر هیچكس پوشیده نیست.

نماینده دزفول درخصوص برخورد عربستان سعودی با وزیر امور خارجه و عدم پذیرش وی گفت: انتظار كمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی كشور این است كه در برابر این برخورد سعودیها واكنش محكمی از خود نشان دهند و گزینه حق مقابله به مثل را برای خود حفظ كرده و به دولت عربستان به صورت رسمی اعتراض كنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
24
ا..ا....ا مگه سوزیه هم خیری شده؟ منکه میگم دروغه چون اگه خبری میشد عمو عزت (جناب ضرغامی) بهمون نشون میداد!!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
12
بایکوت خبری درمورد سوریه ویا معرفی کردن معترضین سوریه بعنوان شورشی تناقض در رفتار وعمل آقایان نیست!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
4
ایشون تازه یادشون افتاده
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
7
آیا درست است معترضین سوری را شورشی بنامیم و معترضین کشورهای عربی دیگر را انقلابی و اگر هم کشته شوند شهیدند اما هشتصد نهصد نفری که در سوریه از بین رفته اند خرابکار بنامیم
افشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
2
زنده باد عمو عزت!
شهلا
|
GERMANY
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
1
آره! آقای نماینده محترم! از وزیر خارجه عربستان دعوت کنید بیاد ایران بعد اگر سنگ تو سرش خورد و تحویل گرفت، آقای صالحی کلاس بزاره و بگه اجازه ملاقات نمیدم. اینطوری دل هممون خنک میشه. راستی یادم رفت بگم خبرنگارا مثل نماینده های مجلس مصونیت پارلمانی ندارن
لالمونی گرفته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
2
اینو بهش میگویند برخورد دو گانه با مسئله حقوق بشر
عیب بزرگی که همیشه غربی ها دچار آن هستند والبته نه ما !
نظرات بینندگان