arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

پوتین بر ضرورت افزایش همکاری های بین المللی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر لزوم افزایش همکاری های کشورش در امر مبارزه با تروریسم در عرصه بین المللی تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا، پوتین روز سه شنبه در جمع مقام های ارشد وزارت کشور روسیه خطاب به آنها گفت: مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در حوزه مسئولیت شما قرار دارد.
وی افزود: وزارت کشور و تمام سازمان های امنیتی و سرویس های اطلاعاتی کشور باید برای پیشگیری و جلوگیری از فعالیت رادیکال ها که سعی در استفاده از شعارهای ملی گرایانه و افراطی دارند و نیز گروه های تبهکاری که با تروریست ها همکاری می کنند، تلاش کنند.
بر اساس اطلاعات خبرگزاری روسیاسگودنیا، رئیس جمهوری روسیه گفت: باید همکاری ها در این عرصه با شرکای خارجی در چارچوب سازمان های بین المللی در وهله اول سازمان ملل و سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای را افزایش داد.
پوتین در ادامه سخنان خود در مورد وضعیت پیچیده پناهجویان در کشورهای اروپایی گفت: باید از بروز وضعیت مشابه پناهجویان خارجی در کشورهای اروپایی در روسیه جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت مهاجرت غیرقانونی در سوریه نیاز به توجه خاص دارد. این یک مساله پیچیده است و تمام سازمان های دولتی دست اندرکار این مساله باید در حوزه اختیارات خود در حل ان تلاش کنند.
پوتین گفت: نباید اجازه داد وضعیتی مشابه اوضاع پناهجویان در اروپا در روسیه بروز کند.هر چند که می دانیم در روسیه نیز این مساله حاد است.در کشور، میلیون ها مهاجر زندگی می کنند که اکثر آنها از جمهوری های شوروی سابق هستند.
وی افزود: باید تلاش کرد تا این افراد در شرایط مناسب زندگی کنند و در جایی که نیاز به کار وجود دارد، اشتغال ورزند و قوانین روسیه را رعایت کنند و به سنت های اقوام محل سکونت خود احترام بگذارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان