arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

ظریف درباره خروج ارتش روسیه از سوریه: باید منتظر باشیم و نتیجه آن را ببینیم

ظریف دربار خروج ارتش روسیه از سوریه گفت: در هر حال ما باید منتظر باشیم و نتیجه آن را ببینیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با وزیر امور خارجه استرالیا درباره تصمیم روسیه برای خارج کردن بخشی از نیروهای خود از سوریه گفت این واقعیت که روسیه اعلام کرد بخشی از نیروهایش را از سوریه عقب می کشد، نشان می دهد که آنها نیاز قریب الوقوع برای استفاده از نیروی نظامی برای حفظ آتش بس نمی بینند. این به ذات خود باید نشانه مثبتی باشد.

به گزارش انتخاب، وی افزود: در هر حال ما باید منتظر باشیم و نتیجه آن را ببینیم. البته پیامی که جامعه بین المللی به داعش داده است و باید به داعش و دیگر سازمانهای تندرو بدهد، این است که نبرد ما علیه آنها بی امان است و ما این نبرد را متوقف نمی کنیم.

ظریف گفت: من معتقدم کل جامعه بین المللی در این مسئله با یکدیگر متحد است. به نظر من کسی نباید داعش یا دیگر سازمانهای تندرو را به عنوان اهرمی حتی برای اهداف سیاسی موقتی در نظر بگیرد. من امیدوارم این پیام در همه کشورهای منطقه بازتاب داشته باشد به ویژه که ما مرتب موارد بیشتری از کشتار و تروریسم را در منطقه خود شاهدیم که داعش آنها را انجام می دهد.  

  وزیر خارجه استرالیا نیز گفت : ما از این تصمیم استقبال می کنیم. امیدواریم این تصمیم به معنای این باشد که آتش بس ادامه پیدا کند و بازتاب این دیدگاه روسیه باشد که آتش بس پایدار بماند. البته آقای ظریف بیشتر از من و از نزدیک در گفتگوها با روسیه شرکت دارند.

نظرات بینندگان