arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

روزنامه های هندی:خروج نیروهای روسیه از سوریه به مذاکرات صلح کمک می کند

وزنامه های هند با بازتاب گسترده تصمیم «ولادیمیر پوتین »رئیس جمهوری روسیه در خروج بخش اصلی از نیروهای این کشور از سوریه اعلام کردند این اقدام می تواند به مذاکرات صلح سوریه کمک بزرگی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا، روزنامه های «استیتسمن »،«هندوستان تایمز»، «تریبیون»،«هندو» و «داهانس ایندیا» روز چهارشنبه با انتشار مقالاتی به تاثیر خروج نیروهای روسیه از سوریه بر روند تحولات این کشور و مذاکرات صلح پرداختند.
روزنامه «استیتسمن »با انتشار مقاله ای با عنوان «خروج روسیه » نوشت:این اقدام روسیه می تواند تحول مهمی در پایان درگیری ها باشد.
درادامه این مطلب اضافه شده است:تصمیم روسیه برای خروج بخشی از نیروهایش از سوریه در زمان فعلی می تواند به روند مذاکرات صلح دراین کشور کمک کند.
روزنامه «هندوستان تایمز»نیز در مقاله ای با عنوان «همه چشم ها به مذاکرات صلح سوریه دوخته شده » نوشت:اعلام پوتین به خروج نیروهای این کشور از سوریه دلگرم کننده است .
در ادامه این مطلب اضافه شده است:توفیقاتی که پوتین در مدت 5 ماه در سوریه بدست آورد قابل مقایسه با اقدامات چند ساله اوباما نیست .
در بخش دیگری از این مطلب اضافه شده است:پوتین توانست جناح های متخاصم را به سر میز مذاکره بیاورد.
نویسنده این مطلب معتقد است درچند هفته آینده وضعیت صلح در سوریه و آسیای غربی مشخص می شود.
روزنامه «تریبیون» نیز با انتشار مقاله ای با عنوان «پیروزی نادر روسیه - فرصتی برای پایان فاجعه » نوشت اعلام تصمیم تعجب آور روسیه برای خروج نیروهایش از سوریه پیروزی سیاسی بزرگی برای این کشور رقم زد.
درادامه این مطلب اضافه شده است:شورای امنیت سازمان ملل با تمجید از این تصمیم روسیه ،روند مذاکرات صلح سوریه را سرعت بخشید.
روزنامه «هندو» نیز با انتشار سرمقاله ای باعنوان «فرصتی برای صلح در سوریه »نوشت :پوتین با اعلام خروج نیروهای روسیه از سوریه رهبران جهان را متعجب کرد.
درادامه این مطلب آمده است:برای نخستین بار است که چشم انداز صلح در سوریه بیشتر از گذشته امید بخش است .
در بخش دیگری از این مطلب اضافه شده است روسیه نمی خواهد که خود را درگیر یک جنگ پایان ناپذیر همانند دخالت شوروی در دهه 1980 در افغانستان کند.
روزنامه «داهانس ایندیا» نیز در مقاله ای با عنوان «سیاست جغرافیایی خروج روسیه » نوشت:چند ماه پیش اتحادیه اروپا،امریکا وعرب ها درحال سرنگونی اسد بودند که با ورود نیروهای روسیه وضعیت تغییر کرد.
درادامه این مطلب آمده است: سازمان ملل در مذاکرات صلح ماموریت دارد که گام های عملی برای تشکیل دولت موقت ،تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 18 ماه آینده در سوریه را فراهم کند.
دربخش دیگری از این مطلب اضافه شده است امید است که دوباره تلاش ها از سوی برخی کشورهای منطقه برای سرنگونی اسد آغاز نشود .
به نوشته این روزنامه ،باخروج روسیه باید ترکیه و قدرت های حامی غرب زیر فشار قرار گیرند تا مردم سوریه خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: روسیه ، مذاکرات صلح
نظرات بینندگان