arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

شاهزاده سعودی برای مذاکره ریاض با تهران شرط تعیین کرد

«ترکی فیصل» با متهم کردن ایران به بی ثبات کردن منطقه مدعی شد در صورتیکه ایران نیروهایش را از سوریه خارج کند عربستان با ایران وارد مذاکره می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «ترکی الفیصل» شاهزاده سعودی و رئیس دستگاه اطلاعاتی سابق عربستان با تعیین شرط برای مذاکره عربستان سعودی با ایران مدعی شد اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، عربستان آماده است با ایران وارد مذاکره مستقیم شود.

عضو ارشد خاندان سعودی در مصاحبه با این شبکه گفت که دو کشور ایران و عربستان منافع مشترکی در منطقه دارند، اما به گفته او ابتدا ایران باید دست از بی ثبات کردن منطقه بردارد.

رئیس سابق دستگاه های اطلاعاتی عربستان در ادامه با طرح اتهامات علیه ایران گفت: ایران باید مشخص کند که در منطقه به دنبال چیست. نمی‌شود در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرد، همانطور که ایران با حمایت از شبه‌نظامیان مختلف در سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده و بعد بگویید که آماده گفت‌وگو هستید.

وی در خصوص تجاوز نظامی عربستان به یمن نیز گفت که تا زمانی که حمایت ایران از حوثی‌ها ادامه داشته باشد، عملیات عربستان هم ادامه خواهد یافت.

او همچنین از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خارج کردن نیروهای روس از سوریه استقبال کرد و افزود که اگر هیچ نیروی خارجی در سوریه نباشد، روند صلح در آن کشور تسریع می‌شود.

شاهزاده ترکی الفیصل، ۷۱ ساله از فرزندان ملک فیصل، پادشاه پیشین عربستان سعودی است که سال‌ها رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود.

او از افراد با نفوذ خاندان سعودی به شمار می‌رود که در سطح بین‌المللی نیز شناخته شده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان