arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

اتحادیه اروپا بر سر تحریم سه رهبر لیبی به توافق رسید

اتحادیه اروپا بر سرتحریم سه رهبر لیبی که با دولت وفاق ملی تحت حمایت غرب در این کشور مخالفت می ورزند ، به توافق رسیده و راه اعمال ممنوعیت مسافرت و مسدود سازی دارایی آنها طی چند روز آینده هموار شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، دولت های اتحادیه افریقا از بیم منحرف ساختن تلاش های صلح ماه ها در مورد اعمال تحریم درنگ کردند ولی قدرتهای غربی روز یکشنبه دولت وفاق ملی لیبی را به عنوان تنها دولت مشروع در این کشور به رسمیت شناخته و تاکید دارند که این دولت باید با استفرار در طرابلس کار خود را شروع کند. 
یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در گفت و گو با رویترز با اشاره به این که بر سر تحریم ها توافق شده است، افزود : هرجند که متن حقوقی برای حمایت هنوز نیاز به تدوین دارد ولی انتظار نمی رود هیچ دولتی به رویه مربوط به آن اعتراض کند. 
این سه رهبر لیبی ، نوری ابوسهمین رئیس کنگره ملی عمومی مستقر در طرابلس یکی از دو پارلمان رقیب، خلیفه الغویل نخست وزیر دولت طرابلس و عقیله صالح رئیس پارلمان به رسمیت شناخته شده بین المللی مستقر در طبرق هستند. 
غویل روز سه شنبه در مصاحبه ای با رویترز مخالفت خود را با انتقال قدرت به دولت وفاق ملی تکرار کرد. 
مقامات اتحادیه اروپا بویژه فرانسه و ایتالیا تاکید دارند که تداوم آشوب سیاسی و خلاء امنیتی در لیبی باعث افزایش قدرت گروههای افراطی نظیر داعش در این کشور و در کل در منطقه خواهد شد. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان