arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

حضور نیروی دریایی در اقیانوس اطلس؛ برنامه سال 95/حضور در دریاهای آزاد نشان توانمندی است

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در اقیانوس اطلس را از برنامه های کاری سال 95 این نیرو بیان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دریادار حبیب الله سیاری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی خرمشهر در گفت و گو با ایرنا حضور در دریاهای آزاد را نشان از توانمندی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت دانست.
وی افزود: حضور در دریاهای آزاد به ویژه شمال اقیانوس هند که گلوگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جهان از بعد اقتصادی است، از دستاوردهایی است که در اجرای تدابیر رهبری به دست آمده است و این مسیر پر افتخار را ادامه می دهیم.
دریادار سیاری با تشریح دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش، گفت: توسعه صنعت کشتی سازی نظیر کشتی سازی شهید موسوی خرمشهر و راه اندازی خط تولید ناوشکن که از نظر فناوری در سطح بین المللی و جهان بسیار بالا است، از دستاوردهای نیروی دریایی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از ساخت ناوشکن جماران، ناوشکن ها و زیردریایی هایی نیز ساخته شده یا در حال ساخت است.
دریادار سیاری گفت: ناو گروه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدابیر فرمانده کل قوا دریاهای آزاد، دریای سرخ، مدیترانه، دریای جنوب چین، اقیانوس هند جنوبی، اقیانوس آرام را پشت سر گذاشته و برای حضور پرافتخار در اقیانوس اطلس، برنامه داریم.
وی حضور در بین کشورهای جهان را نشان از غرور ملی و اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش خواند و گفت:حضور در دریاها و به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در بین کشورهای جهان باعث غرور ملی است و اقتدار مردم در عرصه دریاها در دستور کار نیروی دریایی است.
دریادار سیاری هدف از گشایش نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی خرمشهر را تبیین برخی عملیات های این نیرو در دریا، ساحل و خشکی در دوران دفاع مقدس خواند.
وی گفت:با توجه به اینکه نمی توان یادمانی از شهدا در دریا راه اندازی کرد، سعی شده تا با برپایی نمایشگاه، حماسه های دفاع مقدس و دستاوردهای نیروی دریایی به تصویر کشیده شود.
وی گفت:در این نمایشگاه اطلاعاتی در خصوص دریا، اهمیت و ارزش دریاها و علت حضور نیروی دریایی در دریای آزاد و ابعاد مختلف دیگر دستاوردهای نیروی دریایی به نمایش گذاشته شده است.
دریادار حبیب الله سیاری برای افتتاح نمایشگاه نیروی دریایی و مراسم تجلیل از خانواده شهدا به خرمشهر سفر کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان