arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

۴۰ دفاتر و مدارس آلمان در ترکیه به دنبال تهدیدات تروریستی تعطیل شدد

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که به دنبال احتمال وقوع حملات تروریستی علیه هیأت‌های دیپلماتیک این کشور در ترکیه، دفاتر و مدارس آلمان در استانبول و آنکارا تا اواخر هفته (شنبه و یکشنبه) تعطیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آلمان روز جمعه (امروز) اعلام کرد که مقامات این کشور تصمیم دارند تا پایان هفته، ساختمان‌های دولتی و مدارس آلمانی در ترکیه را تعطیل کنند.

روز پنجشنبه، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که سفارت آلمان در آنکارا و کنسولگری این کشور در استانبول و همچنین مدارس آلمان در هر دوشهر به واسطه تهدیدات بالای حملات تروریستی تعطیل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان به ریانووستی گفت: «روز گذشته، وزارت خارجه، نشست‌ مرکز واکنش به بحران آلمان درباره جدیت تهدید و اقداماتی که باید صورت گیرد، برگزار کرده است. تصمیم گرفته شد که دفاتر و مدارس آلمان در استانبول و آنکارا تا پایان هفته تعطیل باقی بماند».

بنا به گفته «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان سرویس‌های اطلاعاتی المان اطلاعاتی را روز چهارشنبه هفته جاری دریافت کردند که نشان می‌داد که یکسری حملات تروریستی به هیأت‌های دیپلماتیک آلمان در ترکیه برنامه‌ریزی شده است.

امروز، رسانه‌های ترکیه از کشته شدن یک افسر پلیس و یک غیر نظامی دیگر در حمله فرد مسلح در مرکز آنکارا خبر دادند.

در حالی که ناامنی‌ها و حملات تروریستی در ترکیه سبب هشدار برخی کشورها درباره سفر به این کشور به اتباع خود هشدار دهند، رسانه‌های ترکیه‌ای از حمله امروز جمعه فرد مسلح در مرکز آنکارا خبر دادند.

روزنامه «جمهوریت» گزارش داد که یک فرد مسلح ناشناس با تیراندازی در مرکز پایتخت ترکیه، یک افسر پلیس و یک غیرنظامی دیگر را کشت.
منبع: فارس
نظرات بینندگان