arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

آغاز رسمی تحصن عراقی‌ها مقابل «منطقه سبز» بغداد از امروز

هزاران عراقی امروز در حمایت از اصلاحات و مبارزه با فساد، در راهپیمایی که به درخواست رهبر جریان صدر برپا شده بود، شرکت و تحصن را از امروز آغاز کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاظم العیساوی» معاون رهبر جریان صدر از آغاز تحصن عراقی‌ها در حمایت از اصلاحات و مبارزه با فساد خبر داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «السومریه» عراق، این تحصن‌ها از منطقه «منطقه سبز» بغداد شروع شده است.

العیساوی گفت: جمعیت امروز، با عنوان جدید «تحصنات» در این منطقه شرکت کردند، دیگر  زمان راهپیمایی‌ها به سر رسیده است و جمعیت تحصن‌ کنندگان محل خود را ترک نخواهند کرد مگر آنکه اصلاحات گسترده‌ای که «مقتدی الصدر» [رئیس جریان صدر عراق] خواستار بود، اجرا شود.

معاون رهبر جریان صدر افزود: همه باید با نیروهای امنیتی همکاری کرده و صبر پیشه کنند؛ چرا که برخی تلاش می‌کنند با اشاعه سخنان دروغ و شایعات، طرح اصلاحات را به شکست بکشانند و باید فرصت را به این افراد ندهیم.

یک منبع امنیتی در پلیس عراق نیز اعلام کرد که هزاران شرکت کننده در راهپیمایی اقدام به نصب خیمه تحصن کرده‌اند.

این منبع گفت، این افراد به درخواست مقتدی صدر این خیمه‌ها را در مقابل منطقه سبز واقع در مرکز بغداد نصب کرده‌اند.

مقتدی صدر جمعه (امروز) با صدور بیانیه‌ای، همکاری مردم با نیروهای امنیتی را ستود و از آن‌ها به خاطر همکاری با نیروهای امنیتی که از آن با «فراتر از توقع» نام برد، تشکر و قدردانی کرد.

این سومین هفته متوالی است که عراقی‌ها به دعوت مقتدا صدر برای حمایت از اصلاحات و مبارزه با فساد، در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

هفته پیش نیز صدها هزار نفر در میدان «التحریر» در مرکز بغداد، به دعوت «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق، حضور یافتند تا خواستار اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد شوند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان