arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

اعتصاب عمومی در ایتالیا علیه جنگ، مداخلات نظامی و سیاست های اقتصادی

در پی فراخوان اتحادیه های کاری، یک اعتصاب عمومی 24 ساعته در تمام بخش ها در سراسر ایتالیا علیه جنگ و مداخلات نظامی خارج از کشور و همچنین سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش روز جمعه ایرنا، اعتصاب امروز در بخش های مختلف از حمل و نقل عمومی تا مدارس و خدمات عمومی در سراسر ایتالیا علیه جنگ و مداخلات نظامی خارج از کشور و سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا و همچنین علیه اصلاحات کاری و لغو ماده 18 قانون کار و متوقف شدن قراردادهای دولتی و خصوصی برگزار شد. 
خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) نوشت: در پی فراخوان اتحادیه کاری 'Cub-trasporti ' کارکنان بخش حمل ونقل عمومی از صبح امروز در سراسر ایتالیا در ساعات مختلف دست از کار کشیده که این منجر به ایجاد ترافیک های سنگین و صف های طویل در مقابل ایستگاه های اتوبوس ؛ تراموا و مترو شد. ه
همچنین اعتصاب کارکنان بخش راه آهن نیز از ساعت 21 روز گذشته اغاز و تا ساعت 21 امشب به وقت محلی ادامه دارد. 
حمل و نقل هوایی نیز در پی فراخوان اتحادیه های کاری 'Filt-Cgil', 'Fit-Cisl', 'Uiltrasporti' و 'Ugl-trasporti ' از ساعت 10 تا 14 دست از کار کشیده و خلبانان و خدمه پرواز نیز در پی فراخوان اتحادیه های کاری 'Filt' و 'Uilt' از ساعت 14 تا 18 به وقت محلی اعتصاب می کنند. 
اتحادیه کاری 'Ata Feder-Ata' نیز فراخوان اعتصاب در مدارس در سراسر کشور را کرد ولی اعتصاب بخش بهداشت و درمان 60 روز به تعویق افتاد. 
اعتصاب حمل ونقل عمومی در رم اکنون پایان یافته و اتوبوس ها و ترامواها بطور عادی فعالیت خود را از سرگرفتند. 
این درحالی است که نمایندگان نظامی بیش از 30 کشور جهان روز سه شنبه در شهر رم برای بحث در خصوص ایجاد یک نیروی مشترک در لیبی علیه داعش بطور نیمه سری گردهم آمدند. این نشست در فرودگاه نظامی سابق 'چنتوچله' در شهر رم مقر فرماندهی عملیاتی نیروهای مشترک برگزار شد.
این نشست فرصتی برای ایتالیا بود تا فرماندهی عملیات و سازماندهی آن را در لیبی بدست بگیرد. این ماموریت موسوم به لیام 'Liam' به معنی ماموریت کمک های بین المللی لیبی و حمایت از نیروهای محلی علیه داعش خواهد بود و فرودگاه مذکور در رم نیز می تواند مقر فرماندهی این ماموریت بشود. 
'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا هفته گذشته در گزارشی به مجلس سنای این کشور درباره بحران لیبی گفته بود: مداخله در لیبی یک راه حل نیست و نمی گذاریم ما را به ماجراجویی های بیهوده و خطرناک بکشانند. مداخله نظامی در لیبی می تواند مساله را تشدید کند. دولت ایتالیا خط مشی قاطعیت، احتیاط و مسوولیت را در قبال این بحران اتخاذ می کند. 
این در حالی است که مردم ایتالیا شنبه هفته گذشته در شهرهای مختلف این کشور علیه جنگ در لیبی و عضویت ایتالیا در ناتو وارد میدان شده و با برگزاری تظاهرات، مخالفت خود را با مداخله مسلحانه کشورشان اعلام کردند. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان