arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

صربستان با آغوش باز از 200 گردشگر ایرانی استقبال کرد

اولین تور گردشگری ایران شامل حدود 200 گردشگر که امروز (جمعه) وارد صربستان شدند در مراسم ویژه ای مورد استقبال معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان و همچنین سفیر ایران قرار گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا ، «راسیم لیاییچ» معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان در این مراسم که «مجید فهیم پور» سفیر کشورمان در بلگراد حضور داشت با اشاره به اینکه سفر گروه گردشگران ایرانی به صربستان اولین گام در گسترش همکاری های گردشگری دو کشور پس از امضای توافق نامه در این زمینه در سال گذشته است ابراز امیدواری کرد که میهمانان ایرانی علاقمند به صربستان در آینده بیشتر شوند.
معاون نخست وزیر صربستان در این مراسم که در سازمان گردشگری صربستان برگزار شد این روز را برای صنعت گردشگری صربستان و همچنین در روابط صربستان و ایران روز بزرگی خواند و گفت: بر این باورم که پس از دیدار از مناظر مختلف و اقامت در کشورمان تصویر و دیگاه خوبی را از صربستان خواهید داشت.
لیاییچ به روابط بسیار خوب صربستان و ایران اشاره کرد و اولین تور گردشگران ایرانی به صربستان را گامی برای گردشگران بیشتر ایرانی به این کشور دانست.
وی ضمن اشاره به اینکه در اواخر ماه جاری میلادی تور دیگری از گردشگران ایرانی به صربستان سفر خواهند کرد خطاب به میهمانان ایرانی در مراسم گفت: احساس بکنید که در خانه خود هستید و در خدمت شما هستیم و امیدواریم که فرصت داشته باشید میهمان نوازی ما را تجربه کنید.
«ماریا لابوویچ» رئیس سازمان گردشگری صربستان نیز ضمن خوش آمدگویی به گردشگران ایرانی با اشاره به اینکه حدود 200 گردشگر ایرانی 4 روز در صربستان اقامت می کنند، گفت که میهمانان ایرانی این فرصت را خواهند داشت که اماکن دیدنی پایتخت و همچنین از شهر نووی ساد، فروشکا گورا، سرمسکا کارلوویتسا بازدید کنند.
لابوویچ از اینکه گردشگران ایرانی صربستان را برای تعطیلات خود انتخاب کردند ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم این فرصت را داشته باشید تا از تمام اماکن دیدنی در صربستان بازدید کنید.
«مجید فهیم پور» سفیر ایران در صربستان نیز ضمن خوش آمدگویی به گردشگران ایرانی؛ روابط دو کشور را در تمامی زمینه ها در حال توسعه خواند و ابراز امیدواری کرد که سفر اولین تور گردشگران ایرانی مقدمه ای برای همکاری های بیشتر و همچنین ورود گردشگران بیشتر ایرانی به صربستان باشد.
راسیم لیاییچ معاون نخست وزیر صربستان همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد امضای توافقنامه همکاری های گردشگری بین صربستان و ایران در دسامبر گذشته در تهران را اولین گام و ورود اولین گروه گردشگران ایرانی به صربستان را دومین گام مهم در گسترش همکاری هایی دو کشور دانست.
وزیر گردشگری صربستان، اولین سفر گروهی گردشگران ایرانی را بهترین علامت و توصیه برای دیگر ایرانیان دانست و گفت که با بزرگترین شرکت های تورگردان ایرانی و همچنین آژانس های گردشگری صربستان برای توسعه این فعالیت ها رایزنی شده است.
وی همچنین گردشگری را شاخه ای برای گسترش همکاری در دیگر زمینه ها دانست و گفت: رفت و آمد گردشگران موجب ارتقای همکاری در دیگر زمینه ها از جمله اقتصادی می شود و همچنین در کمیسیون مشترک تهران برای همکاری در دیگر زمینه ها از جمله داروسازی و کشاورزی مذاکره کردیم که شاید بهترین بخش ها باشد.
معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری صربستان در نشستی با «محمد جواد ایزدی» دبیر اول سفارت ایران و همچنین «یعقوب قاسمی» مدیر آژانس مسافرتی «ایران مرکز» در 24 آذر امسال در بلگراد در مورد تورهای گردشگری بین ایران و صربستان گفت وگو و تبادل نظر کرده بودند.
گروه گردشگران ایرانی در چهار روز اقامت خود در صربستان نه تنها از مراکز دیدنی بلگراد، بلکه از مکان های تاریخی، فرهنگی و گردشگری در مناطق ووی وودنیا، فروشکا گورا، توپولو، شومادیا، سرمسکا کارلووا دیدن خواهند کرد.
وجود مراکز متعدد گردشگری در بلگراد و مناطق کوهستانی، چشمه های آبگرم و گردشگری طبیعت اطراف رودخانه دانوب نیز از جمله مکان های جذاب گردشگری هستند که گردشگران ایرانی از این مراکز بازدید خواهند کرد.
گسترش همکاری های گردشگری صربستان و ایران حاصل امضای توافق نامه گردشگری در کمیسیون مشترک تجاری دو کشور در تهران در دسامبر گذشته است که اولین گام در محور کاری در چارچوب همکاری های گردشگری بین تهران و بلگراد می باشد.
سازمان هوایی مسافرتی صربستان نیز در رابطه با سفر گروهی متشکل از حدود 200 گردشگر ایرانی به صربستان اعلام کرد که این سازمان هوایی مجوز نشست هواپیمای چارتر شرکت هواپیمایی ایران قشم را در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد صادر کرده است.
فرود نخستین هواپیمای شرکت هوایی ایرانی در فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد می تواند شروعی برای برقراری مستمر خط هوایی مستقیم بین بلگراد و تهران باشد که صربستان و ایران در تلاش برای عملی شدن این اقدام هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان